لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل دامنه AppleCoronavirus.com را به نام خود ثبت کرد

اپل دامنه AppleCoronavirus.com را به نام خود ثبت کرد

شرکت اپل به تازگی و به خاطر شیوع ویروس کرونا اقدام به ثبت دامنه AppleCoronavirus.com به نام خود کرده است.

اطلاعات به دست آمده از Who is این دامنه حاکی از آن است که شرکت اپل در روز جمعه هفته گذشته این دامنه را به ثبت رسانده است. بر این اساس این دامنه در حال حاضر در اختیار شرکت اپل قرار دارد و اشخاص دیگر امکان به ثبت رساندن آن را نخواهند داشت.

پیش بینی می‌شود که شرکت اپل از دامنه AppleCoronavirus.com هیچ استفاده خاصی نکند و صرفاً امتیاز آن را برای خود نگه دارد. این شرکت تا پیش از این نیز دامنه‌های بسیاری از محصولات و نام‌های جانبی مربوط به خود را خریداری کرده بود که اغلب آن‌ها به منظور جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی از نام این شرکت بوده است. در حقیقت شرکت اپل دامنه‌های مربوط به نام خود و محصولات را خریداری می‌کند تا اشخاص دیگر امکان استفاده از آن‌ها را برای سو استفاده نداشته باشند.

در حال حاضر برخی از دامنه‌های جانبی شرکت اپل نظیر iPhone.com و iPad.com به صورت مستقیم به وب سایت رسمی شرکت اپل هدایت و تغییر مسیر داده میشوند. با این حال دامنه‌هایی نظیر macbook.com هنوز در امتیاز شرکت اپل نیستند و این کمپانی امکان دسترسی به آن‌ها را نداشته است.

اپل معمولاً تلاش می‌کند تا با ثبت این دامنه‌ها، از سو استفاده‌های احتمالی جلوگیری کند. برخی از این سو استفاده‌ها ممکن است به معرفی افراد دیگر به عنوان فروشندگان رسمی شرکت اپل یا ایجاد وب سایت‌هایی برای خدشه دار کردن چهره محصولات شرکت اپل مربوط می‌شود.

گفتنی است که این اقدام توسط بسیاری از شرکت‌های فناوری انجام می‌شود و حتی در برخی از اوقات به پرونده‌های قانونی و دادگاه نیز کشیده می‌شود. برای مثال در سال 2003 شرکت مایکروسافت از یک دانش آموز کانادایی به نام Mike Row به خاطر به ثبت رساندن دامنه MikeroweSoft.com شکایت کرده بود که سروصدای زیادی در خبرگزاری‌ها ایجاد کرد. مایکروسافت پیشنهاد خرید این دامنه را با قیمت 10 دلار کرده بود که Mike Row در ازای آن پیشنهاد پرداخت 10 هزار دلار به مایکروسافت صرف نظر کردن از این شکایت را داده بود. در پایان، این فرد پس از پرداخت شش هزار دلار برای استخدام وکلای مختلف، مجبور شد تا وب سایت خود را از دسترس خارج کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373