لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سیستم امنیتی آیپد پرو 2020 می‌تواند میکروفن را غیرفعال کند

سیستم امنیتی آیپد پرو 2020 می‌تواند میکروفن را غیرفعال کند

 شرکت اپل یک قابلیت مبارزه با استراق سمع را در سیستم امنیتی آیپد پرو 2020 اعمال کرده که به صورت خودکار میکروفن را غیرفعال می‌کند.

بر اساس گزارش وب سایت 9to5mac شرکت اپل در انتشار یکی از اسناد مربوط به امنیت دستگاه‌های جدید خود که اخیر منتشر کرده، یک قابلیت حیاتی را در آیپد پرو 2020 اعمال کرده که از طریق آن میکروفن در زمان عدم تمایل کاربر به صورت خودکار غیرفعال می‌شود تا اپلیکیشن‌های نصب شده و لوازم جانبی مبتنی بر استاندارد MFI امکان استراق سمع از طریق این دستگاه‌ها را نداشته باشند.

در بخشی از این سند آمده است که قاب‌های مناسب برای آیپد پرو 2020 که استاندارد MFI را دارند، در صورت بسته شدن روی نمایشگر این دستگاه، باعث می‌شوند تا میکروفن به صورت خود به خود غیرفعال شود و اپلیکیشن‌های دیگر امکان استراق سمع را نخواهند داشت. این قابلیت همچنین در قاب و اسمارت کیبورد اختصاصی آیپد پرو 2020 که توسط شرکت اپل توسعه و عرضه شده نیز ارائه شده است.

شرکت اپل این قابلیت را به صورت نرم افزاری و از طریق سیستم امنیتی آیپد اواس آماده عرضه کرده است. با این حال دستگاه‌های مک نیز امکانات امنیتی مشابهی را از طریق منابع سخت افزاری نظیر تراشه T2 دارند. بر این اساس تراشه T2 به صورت سخت افزاری از ربایش اطلاعات توسط هکرها و بد افزارهای احتمالی نصب شده روی سیستم عامل مک او اس خودداری می‌کند تا کاربران به صورت ایمن امکان استفاده از آن را داشته باشند.

گفتنی است که آیپد پرو 2020 در اواخر ماه مارس معرفی شد که دارای قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله پشتیبانی از لنز LiDAR را دارد که از طریق آن می‌تواند به صورت مستقیم عمق محیط را تشخیص داده و امکان استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده را برای کاربران فراهم کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420