لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل به یک هکر 75 هزار دلار بابت پیدا کردن باگ سافاری پول داد

اپل به یک هکر 75 هزار دلار بابت پیدا کردن باگ سافاری پول داد

شرکت اپل اعلام کرده که به یک هکر بابت پیدا کردن حرفه امنیتی در سافاری که باعث می‌شد تا وب‌سایت‌ها به دوربین دسترسی داشته باشند، مبلغ 75 هزار دلار پول پرداخت کرده است.

این حفره امنیتی روز صفر در مرورگر سافاری توسعه داده شده در آی او اس و مک او اس وجود داشت و تمامی کاربران دستگاه‌های اپل با آن مواجه بودند. Ryan Pickren محقق امنیت سایبری به تازگی این آسیب پذیری را در مرورگر سافاری پیدا کرده بود. وب‌سایت‌ها از طریق این آسیب پذیری می‌توانستند به دوربین آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک در زمان بازدید کاربران دسترسی پیدا کنند و تصاویر را بدون اینکه اجازه آن را داشته باشند به ثبت برسانند.

این هکر در مجموع 7 باگ امنیتی را به شرکت اپل گزارش کرد که در نهایت شرکت اپل به منظور قدردانی از این کار مبلغ 75 هزار دلار را پرداخت کرده است. این هکر اعلام کرده بود که مشکل امنیتی یاد شده در زمانی به کار نفوذگران میامد که کاربران وب‌سایت‌های دارای مشکلات امنیتی را باز می‌کردند.

اپل در دسامبر 2019 برنامه امنیتی خود برای ارائه جوایز به هکرهایی که اقدام به پیدا کردن حفره‌های امنیتی کرده بودند را به روز رسانی کرد و جوایز ویژه‌ای را برای آن‌ها در نظر گرفت. پیدا شدن این باگ امنیتی یکی از مواردی است که ثابت می‌کند شرکت اپل با پرداخت هزینه‌ای ویژه توانسته فعالیت هکرها را درزمینهٔ اعمال کارهای خطرناک و استفاده از حفره‌های امنیتی برای نفوذ به دستگاه‌های مختلف را محدود کند.

شرکت اپل اعلام کرده که برای پیدا کردن باگ‌های امنیتی هزینه‌ای را پرداخت می‌کند، این جوایز برای پیدا کردن باگ‌های خیلی سنگین برابر با 200 هزار دلار تا 1 میلیون دلار است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373