لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل احتمالا چیپ U1 را در تولید آیپد پرو 2020 حذف کرده است

اپل احتمالا چیپ U1 را در تولید آیپد پرو 2020 حذف کرده است

سپتامبر 2019 بود که شرکت اپل از تراشه U1 در آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس رونمایی کرد و حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که این تراشه احتمالا در تولید آیپد پرو 2020 مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

اپل پس زا عرضه تراشه U1 با انتقادهای مختلفی مواجه شد و به همین دلیل تصمیم گرفته تا احتمالا در آینده نزدیک استفاده از این تراشه‌ها را به طور کامل متوقف کند. تراشه U1 به منظور افزایش پهنای باند به آیفون‌ها اضافه شده بود. گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت اپل محدودیت ویژه‌ای برای استفاده از این تراشه داشته است و به همین خاطر مجبور به مشاهده لحظه‌ای موقعیت مکانی کاربران بوده است.

استفاده از پهنای باند در سطحی که تراشه U1 مورد استفاده قرار می‌گرفت، توسط بسیاری از دولت‌ها و مقامات محلی محدود و ممنوع شده است. در این میان، شرکت اپل به منظور رعایت قوانین وضع شده، سیستم عامل آی او اس را به گونه‌ای طراحی کرده بود تا از آن طریق کاربران بتوانند در هر لحظه موقعیت مکانی آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس را شناسایی کند.

بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به صورت خودکار موقعیت مکانی را ذخیره و ارسال می‌کنند که این مسئله ناقض حریم خصوصی است. اپل پس از توضیحات خود، اعلام کرد که این مسئله به طور مشخص به محدودیت‌های قانونی برای استفاده از تراشه‌های بالای فرکانس 6 گیگاهرتز مربوط است.

در نتیجه این مسئله برخی از بررسی‌ها حاکی از آن است که شرکت اپل توسعه و عرضه این تراشه را در محصولات خود متوقف کرده است. بر این اساس اپل به دلیل انتقادهای وارد شده، تصمیم گرفته تا به طور کامل از تراشه‌های دارای فرکانس بالاتر از 6 گیگاهرتز خودداری کند. گفتنی است که اسناد منتشر شده از FCC نیز حاکی از آن است که شرکت اپل مجوز استفاده از این تراشه را برای کاربران دریافت نکرده است.

اپل احتمالا این تراشه را در سری آیفون 12 نیز مورد استفاده قرار نمی‌دهد و به‌جای آن تراشه‌های دارای فناوری 5G را به بازار عرضه می‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420