لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار به کاربران: اپلیکیشن Zoom اطلاعات کاربران را به فیس‌بوک می‌فروشد

هشدار به کاربران: اپلیکیشن Zoom اطلاعات کاربران را به فیس‌بوک می‌فروشد

در دوران شیوع ویروس کرونا و افزایش سطح قرنطینه خانگی و حفظ فاصله اجتماعی بسیاری از اپلیکیشن‌های مربوط به برقراری تماس‌های تصویری و ویدیو کنفرانس‌ها در میان کاربران رایج شده است. در این میان اپلیکیشن Zoom اقدام به فروش اطلاعات به کاربران کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اپلیکیشن Zoom ارائه شده در آی او اس و آیپد او اس که به صورت اختصاصی برای ایجاد ویدیو کنفرانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اطلاعات کاربران را به صورت مداوم به شرکت فیس بوک می‌فروشد.

وب سایت Motherboard منتشر کننده این گزارش است که اعلام کرده که حتی اگر کاربران صرفاً اپلیکیشن Zoom را در دستگاه‌های خود نصب داشته باشند و در آن اکانت کاربری نیز نساخته باشند نیز همچنان اطلاعاتشان جمع آوری شده و به فیس بوک ارسال می‌شود.

در این گزارش تأکید شده که بخشی از اپلیکیشن زوم دارای API مربوط به ابزارهای آنالیز و تحلیل داده فیس بوک است که می‌تواند فعالیت‌های درون شبکه کاربران را مشاهده کند.

این مسئله به طور مشخص باعث می‌شود تا کاربران در صورت دانلود و نصب اپلیکیشن زوم با مشکلات مربوط به حریم خصوصی مواجه شده و از طریق آن اطلاعات خود را بدون اینکه اجازه‌ای به اپلیکیشن‌ها داده باشند برای فیس بوک ارسال کنند.

در آپدیت این گزارش البته اعلام شده است که توسعه دهندگان زوم پس از فاش شدن این اطلاعات اقدام به حذف API مربوط به آنالیز اطلاعات کاربران که توسط فیس بوک توسعه داده شده بود کرده‌اند، با این حال این ادعا هنوز از طرف ادعا کننده این گزارش یعنی Motherboard تائید نشده است و معلوم نیست که آیا این اپلیکیشن هنوز هم برای فیس بوک اقدام به جمع آوری اطلاعات کاربران می‌کند یا خیر.

اپلیکیشن زوم یکی از ابزارهای نرم افزاری است که در طول شیوع ویروس کرونا میزان دانلود بسیار زیادی داشته است که دلیل آن مشخصاً به افزایش تقاضا برای برقرار ویدیو کنفرانس‌ها و اجرای جلسات از راه دور بازمی‌گردد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420