لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سورس کد گرافیک ایکس باکس سری ایکس فاش شد

سورس کد گرافیک ایکس باکس سری ایکس فاش شد

شرکت AMD به تازگی اعلام کرده که یک هکر توانسته فایل‌های مربوط به سورس کد کارت گرافیک و پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری ایکس را برباید و آن را از طریق بستر اینترنت فاش کند.

AMD اعلام کرده که در دسامبر 2019 با یک نفر که خود را هکر عنوان کرده بود ارتباط برقرار کرده و این فرد ادعا داشته که فایل‌های تست مربوط به کارت‌های گرافیکی این شرکت را در اختیار دارد. این هکر در ازای سکوت و عدم افشای این اطلاعات از AMD درخواست پول کرده بود. سخنگوی AMD اعلام کرد که به درخواست‌ها و باج خواهی های این فرد پاسخ نداده است.

در این میان، چندین منبع آگاه در AMD به تازگی اعلام کرده‌اند که اطلاعات مربوط سورس کدهای کارت گرافیک AMD که درایور آن‌ها توسط مایکروسافت توسعه داده شده بود در وب سایت گیت هاب منتشر شده است. وب سایت Torrent Freak که در زمینه پوشش خبرهای مربوط به اطلاعات و فایل‌های فاش شده از طریق بستر تورنت و دیگر بسترهای غیرقانونی نقض کپی رایت فعالیت می‌کند نیز این مسئله را تائید کرده است.

Torrent Freak اعلام کرده که سورس کدهای مربوط به کارت‌های گرافیک سری Navi 10، Navi 21 و Arden تولید شده توسط AMD توسط یک هکر مشخص فاش شده است و در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است. مایکروسافت البته به دلیل اینکه صاحب امتیاز گیت هاب است توانسته سریعاً این اطلاعات را از این وب سایت حذف کند. با این حال هنوز این اطلاعات از طریق بسترهای نظیر به نظیر اشتراک فایل نظیر تورنت در حال اشتراک گذاری در میان هکرها هستند و جلوگیری از گسترش آن‌ها برای مایکروسافت و AMD غیرممکن شده است.

این هکر در مصاحبه‌ای که به صورت ناشناس با Torrent Freak داشته اعلام کرده اگر نتواند این اطلاعات را به خود AMD یا شرکت دیگری بفروشد هر آنچه در اختیار داشته را به صورت عمومی فاش می‌کند.

شرکت مایکروسافت هنوز در مورد این مسئله ادعایی مطرح نکرده است و معلوم نیست که این شرکت برای مقابله با این موضوع چه تمهیداتی در پیش خواهد گرفت. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373