لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نکته مهم بهداشتی: راهکارهای مناسب برای دوری از تماس با پول نقد و دستگاه‌‌های خودپرداز

نکته مهم بهداشتی: راهکارهای مناسب برای دوری از تماس با پول نقد و دستگاه‌‌های خودپرداز

 شیوع بیماری‌های مختلف مثل ویروس کرونا باعث می‌شود تا رعایت اصول بهداشت اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کند. استفاده از ماسک، دستکش و موارد دیگر باعث می‌شود تا شانس ابتلا به بیماری‌ها کاهش پیدا کند؛ اما استفاده از پول نقد یکی دیگر از مواردی است که روی افزایش احتمال انتقال بیماری‌ها تأثیر گذار باشد.

پول نقد دست به دست در حال گردش است؛ هر چند که میکروب‌های مختلف از هر نوع با طول عمر کم یا زیاد در سطوح اسکناس‌ها و سکه‌ها قرار می‌گیرند؛ با این حال رعایت این مسئله خالی از لطف نیست و می‌تواند در برخی از موارد نیز کارساز باشد.

امروزه می‌توان با استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیکی بسیاری از عملیات پرداخت را بدون نیاز به پول نقد انجام داد. در ادامه این مطلب مجموعه‌ای از راه کارهایی را توضیح می‌دهیم که برای زندگی روزمره نیاز شما را از تماس با پول نقد بی‌نیاز می‌کنند.

استفاده از پول نقد علاوه بر مشکلات یاد شده، شما را مستلزم می‌کند تا از دستگاه‌های خود پرداز استفاده کنید که معمولاً دکمه‌های آن فلزی هستند که ویروس برای مدت زمان بیشتر در آن‌ها باقی می‌مانند. 

از اپلیکیشن پرداخت‌های تاکسی استفاده کنید

اپلیکیشن‌هایی نظیر فون پی، تومن و ریالو می‌توانند شما را از استفاده از پول نقد برای حساب کردن از تاکسی‌ها بازدارند. این اپلیکیشن‌ها در اندروید آماده عرضه شده‌اند و به صورت وب اپ در اختیار کاربران آیفون نیز هستند. اکثر تاکسی‌های خطر در شهرهای بزرگ از این اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های دیگر به غیر از تاکسی نیز استفاده کنید. 

از اپلیکیشن‌های پرداخت قبوض استفاده کنید

  اپلیکیشن‌هایی نظیر سکه، آپ و همراه کارت گزینه‌های مناسب و جایگزین برای پرداخت قبوض و جلوگیری از استفاده از دستگاه‌های خودپرداز به حساب میایند. این اپلیکیشن‌ها به طور سریع کارهای شما را انجام می‌دهند و فقط نیاز به یک تلفن هوشمند خواهید داشت.

بلیت‌های یک بار مصرف مترو را خریداری نکنید

اگر کارت بلیت مترو اعتباری استفاده نمی‌کنید، اپلیکیشن شاپ می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید بلیت مترو باشد. این اپلیکیشن می‌تواند بلیت مترو را همانند QR Code روی دستگاه‌های شما نشان دهد و دیگر حتی خطر نزدیک شدن به افراد مختلف در صف خرید بلیت را به جان نخرید. کافی است پس از خرید بلیت مترو در این اپلیکیشن، QR Code نشان داده شده روی نمایشگر دستگاه خود را در مقابل گیت‌های ورودی قرار دهید.  

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373