لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا قیمت محصولات اپل به صورت روزانه محاسبه می‌شوند؟

چرا قیمت محصولات اپل به صورت روزانه محاسبه می‌شوند؟

 یکی از سؤالاتی که بسیاری از کاربران در زمان خرید محصولات اپل و دیگر کالاهای الکترونیکی مطرح می‌کنند؛ مربوط به دلیل محاسبه قیمت‌ها به صورت روزانه است.

قیمت محصولات الکترونیکی و کالاهای وارداتی به صورت روزانه محاسبه می‌شوند که این مسئله به طور مستقیم به موجودی انبار و محاسبه ارزش آن‌ها مربوط می‌شود. قیمت محصولات اپل و بسیاری از کالاهای الکترونیکی به فاکتورهایی نظیر عرضه و تقاضا، ارزش محصولات بر اساس نرخ ارز و موارد دیگر وابسته هستند.

موجودی انبار فروشندگان محصولات الکترونیکی همواره در حال تغییر است و نوسانات بازار روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. فروشندگان ارزش کالای ذخیره شده در انبار خود را بر اساس قیمت روز محاسبه می‌کنند که این مسئله مستقیماً مربوط به حفظ سرمایه مربوط می‌شود.

برای مثال بسیاری از خریداران در بازه زمانی نوسانات نرخ ارز یادآوری می‌کنند که کالاهای وارداتی موجود در بازار معمولاً پیش از آغاز این نوسانات، وارد کشور شده‌اند. سؤالی که این افراد مطرح می‌کنند مبنی بر این است که چرا کالایی که با نرخ ارز گذشته خریداری شده، حالا با نوسان نرخ ارز تغییر قیمت پیدا کرده‌ است.

در پاسخ به این سؤال باید به بحث سرمایه فروشندگان اشاره کرد. سرمایه فروشنده‌ای که کالای وارداتی را به فروش می‌رساند، بر اساس نرخ ارز مبدأ آن محاسبه می‌شود. به فرض مثال، اگر یک فروشنده یک از نوع کالای وارداتی، 10 واحد را در انبار خود موجود کرده باشد؛ اگر فروشنده با توجه به نرخ ارز و در زمان نوسانات تغییرات لازم را روی قیمت محصول اعمال نکند؛ ارزش سرمایه ممکن است رفته‌رفته کاهش پیدا کند و در پایان حتی به صفر برسد.

بر این اساس اگر فروشنده 10 واحد از محصول یاد شده را با قیمت سابق به فروش برساند، برای تأمین کردن موجودی انبار خود در مرحله بعد 5 واحد از آن محصول را می‌تواند خریداری کند. این روند رفته رفته می‌تواند باعث از بین رفتن سرمایه و صفر شدن موجودی انبار شود.

این مسئله همیشه در مورد محصولات وارداتی صادق است و قطعاً فروشندگان منصف در زمان کاهش نرخ ارز، قیمت محصولات را نیز کاهش می‌دهند. از طرف دیگر نیز افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت نهایی محصولات می‌شود. دلیل این مسئله همان‌طور که گفته شد مشخصاً به محاسبه سرمایه فروشنده بر اساس نرخ ارز مبدأ بازمی‌گردد.

فروشگاه اِن آی سی همواره تلاش کرده تا تغییرات قیمت را به صورت منطقی و منصفانه در شرایط گوناگون روی محصولات خود اعمال کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420