لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آرشیوهای غیررسمی اپل به دلیل مشکلات قانونی حذف شدند

آرشیوهای غیررسمی اپل به دلیل مشکلات قانونی حذف شدند

گزارش‌های منتشر شده از طرف کاربران حاکی از آن است که شرکت اپل بیش از 15 هزار محتوای دیجیتالی غیررسمی خود را که بیشتر آن‌ها محتوای ویدیویی بودند، به دلیل مسائل قانونی حذف کرده است.

این مسئله به دلیل اجرایی شدن قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال اعمال شده است و اپل آن را تائید کرده است که ویدیوهایی که با این قانون در تناقض بوده‌اند را از سرورهای خود حذف کرده است.

این مسئله باعث شده تا بسیاری از تولید کنندگان محتوا، سازندگان وب سایت‌ها و موارد دیگر با دردسرهای بسیار زیادی مواجه شوند و امکان دسترسی به محتوای منتشر شده پیشین خود را نداشته باشند.

یکی از سازندگان و طراحان سایت‌های محتوایی به نام Sam Henri Gold که محتوای خود را در سرورهای اپل به صورت آرشیو غیررسمی ذخیره می‌کرد؛ اعلام کرده که از رویداد این اتفاقآگاهی داشته است. او که گرداننده یک کانال یوتیوبی نیز هست، اعلام کرده که این کار از طرف اپل باعث می‌شود تا استفاده از سرورهای این شرکت برای ذخیره سازی محتوا، عملاً کار بی‌نتیجه‌ای باشد. او ضمن اعتراض به این قانون گفته که در صورت ادامه داشتن این روند، ممکن است در آینده نزدیک هیچ آرشیو عمومی از طرف کاربران در سرورهای عمومی باقی نماند که این مسئله یک خبر بسیار بد برای اینترنت به‌حساب میاید.

یکی از سخنگویان اپل نیز در مصاحبه خود با وب سایت The Verge اعلام کرده که وکلای اپل پیش از حذف کردن آرشیوهای غیررسمی به انتشار دهندگان آن‌ها در این زمینه هشدار داده بودند. این مسئله باعث شده تا یک آرشیو بزرگ از محتوای آپلود شده از ویدیوهای شبکه اجتماعی Vimeo دیگر از طریق اینترنت در دسترس نباشد.

گفتنی است که در حال حاضر تنها 264 ویدیو در آرشیوهای غیررسمی اپل باقی مانده است و باقی محتوای دیجیتالی این آرشیوها به طور کامل حذف شده‌اند.

قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال شامل همکاری و پیاده سازی دو قانون حق تکثیر در آمریکا و اتحادیه اروپا می‌شود که در آن انتشار بسیاری از محتوای دیجیتالی را از طریق بستر اینترنت ممنوع می‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420