لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مکینتاش 36 ساله شد

مکینتاش 36 ساله شد

در ژانویه 1984 استیو جابز، مدیر عامل اجرایی سابق شرکت اپل در جریان دیدار خود با سهام داران این شرکت از اولین نسل کامپیوترهای مکینتاش رونمایی کرد.

نسل اول مکینتاش که به تازگی وارد سی و ششمین سال خود شده، دارای یک نمایشگر 9 اینچی سیاه و سفید، پردازنده 8 مگاهرتزی سری 68000 ساخت موتورولا، 128 کیلوبایت رم و یک درایو فلاپی 3.5 اینچ بود. جالب اینجا است که این کامپیوتر با تمامی کانفیگ های خاص و ویژه خود با قیمت 2495 دلار به فروش می‌رسید. این قیمت، بدون محاسبه تورم در حال حاضر معادل یکی از گران قیمت‌ترین نسخه‌های مک بوک پرو است.

این کامپیوتر غول پیکر 17 پوند وزن داشت و از جمله اولین کامپیوترهای شخصی شرکت اپل به حساب میاید که آماده عرضه به بازار شد. در آن زمان، شرکت IBM نبض بازار کامپیوترها را در اختیار داشت و اپل به‌عنوان یک شرکت نسبتاً کوچک، با تولید مکینتاش اولین گام را برای رقابت با این محصول برداشت.

اپل برای معرفی این محصول از کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی استفاده کرد و در سال 1984 یکی از معروف‌ترین تبلیغات تلویزیونی را در جریان پخش یکی از مسابقات ورزشی منتشر کرد که بسیار تاریخ ساز شد. تبلیغات این کامپیوتر ویژه همچنین در روزنامه‌ها نیز منتشر شد که امروزه به‌عنوان خاطراتی ویژه از آن‌ها یاد می‌شود.

اپل از سال 1998 نیز با تولید اولین آیمک ها و بعدها با تولید کامپیوترهای مک توانست موفقیت بسیار زیادی در زمینه عرضه محصولات کامپیوتری پیدا کند. این شرکت در سال‌های 2001، 2007 و 2010 به ترتیب با معرفی آیپاد، آیفون و آیپد توانست تغییرات ویژه‌ای را در صنعت تولید کامپیوترهای همراه ارائه دهد و پس از آن توانست موفقیت ویژه‌ای را در این زمینه به دست آورد.

اپل حالا به لطف تولید محصولات نوآورانه به یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های آمریکایی تبدیل شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420