لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ابزار امنیتی اپل باعث فاش شدن اطلاعات کاربران شد

ابزار امنیتی اپل باعث فاش شدن اطلاعات کاربران شد

گزارش‌های اخیر منتشر شده از طرف محققین تحقیقاتی شرکت گوگل حاکی از آن است که ابزارهای امنیتی که شرکت اپل در مرورگر سافاری استفاده کرده است باعث فاش شدن اطلاعات کاربران می‌شود.

یکی از تیم‌های تحقیقاتی گوگل اعلام کرده است که مرورگر سافاری توسعه داده شده توسط شرکت اپل چندین حفره امنیتی مختلف دارد که باعث می‌شود تا رفتار و عادت کاربران درزمینهٔ وب گردی و مشاهده وب سایت‌های مختلف برای افراد ناشناس، توسعه دهندگان سایت‌ها و هکرها فاش شود.

گوگل تصمیم دارد تا در آینده نزدیک اطلاعات و جزئیات بیشتری از این حفره امنیتی را فاش کند. با این حال خبرگزاری Financial Times اعلام کرده که این حفره‌های امنیتی کشف شده توسط گوگل در حقیقت بخشی از ابزار ضد ردیابی شرکت اپل هستند که داخل مرورگر سافاری توسعه داده شده‌اند.

گوگل اعلام کرده که این حفره امنیتی را اولین بار در اوت سال 2019 کشف کرده است. این حفره امنیتی امکان 5 نوع دسترسی غیرمجاز و حمله را به هکرها ارائه می‌دهد که از دیدگاه شرکت گوگل باعث فاش شدن اطلاعات بسیار حساس در مورد عادت کاربران برای وبگردی می‌شوند.

اپل در سال 2017 از سیستم هوشمند ضد ردیابی خود در مرورگر سافاری رونمایی کرد و در آن زمان اعلام کرده بود که این قابلیت امکان حفظ حریم خصوصی کاربران در مقابل ابزارهای ردیابی وب سایت‌ها تقویت می‌کند. با این حال گوگل حدود دو سال و نیم پس از معرفی این قابلیت ادعا کرده است که ابزارهای امنیتی جدید اپل به خودی خود باعث از بین رفتن امنیت کاربران می‌شوند.

یکی از محققین امنیتی به نام Lukasz Olejnik صحت ادعای مطرح شده توسط گوگل در مورد مشکلات امنیتی سافاری را تائید کرده است؛ بر این اساس باید منتظر واکنش شرکت اپل در مورد این ادعا بود و دید که این شرکت چه تمهیداتی در پیش خواهد گرفت. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420