لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مدیر عامل گوگل: هوش مصنوعی نیازی به قانونمند شدن دارد

مدیر عامل گوگل: هوش مصنوعی نیازی به قانونمند شدن دارد

 ساندار پیچای مدیر عامل گوگل بر این باور است که هوش مصنوعی نیاز به قانونمند شدن دارد و باید این فناوری را در چارچوب ویژه‌ای توسعه داد. او در یادداشت اخیر خود خواستار ایجاد اتحادیه بین‌المللی برای قانون گذاری درزمینهٔ هوش مصنوعی شده است.

مدیر عامل گوگل و آلفابت در نوشته اخیر خود که در The Financial Times منتشر شده؛ در مورد خطرات هوش مصنوعی صحبت کرده و اعلام کرده که ابزارهایی نظیر DeepFake و تشخیص چهره که به تازگی از طریق فناوری هوش مصنوعی توسعه داده شده‌اند، باید در چارچوب ویژه‌ای قرار گیرند.

ساندار پیچای طی این مصاحبه گفته که مهم‌ترین چالش برای توسعه هوش مصنوعی، روشی است که برای قانونمند کردن آن باید به کار گرفت. وی همچنین نگرانی خود را در مورد توسعه غیرقانونی هوش مصنوعی برای کنترل افراد و استفاده از ابزارهای مبتنی بر این فناوری برای ساخت افراد مجازی ابراز کرده است.

وی در ادامه به محصولاتی نظیر ماشین‌های خودران اشاره کرده است و اعلام کرده که اعمال قوانین جدید و مناسب می‌تواند از خطرات احتمالی آینده که به خاطر هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند جلوگیری کرد.

مدیر عامل گوگل در ادامه صحبت‌های خود گفت: کمپانی‌هایی نظیر گوگل نباید صرفاً تولید کننده یک تکنولوژی باشند و به بازار جهانی اجازه دهند تا دیگران در مورد نحوه استفاده از آن‌ها تصمیم گیری کنند؛ بلکه استفاده از روش‌های مستقل برای اطمینان از اینکه این فناوری‌های نوین به صورت مهار شده و کنترل شده برای همه انسان‌ها عرضه شده‌اند نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در پایان پیشنهاد داده تا یک اتحادیه بین‌المللی برای ساخت استانداردهای لازم در حوزه توسعه هوش مصنوعی ایجاد شود و قوانین لازم برای توسعه و عرضه ابزارهای مبتنی بر این فناوری را وضع کنند.

گفتنی است که در حال حاضر آمریکا و اتحادیه اروپا برنامه‌هایی برای کنترل و قانونمند سازی توسعه هوش مصنوعی را در نظر گرفته‌اند؛ با این حال تاکنون هیچ همکاری بین‌المللی ویژه‌ای در این زمینه صورت نگرفته است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373