لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اف بی آی بدون کمک اپل قفل آیفون 11 پرو را باز کرد

اف بی آی بدون کمک اپل قفل آیفون 11 پرو را باز کرد

گزارش‌های اخیر منتشر شده از اف بی آی حاکی از آن است که قفل آیفون 11 پرو بدون کمک شرکت اپل نیز قابل باز کردن است و مقامات دولتی و پلیس نیازی به کمک اپل در این زمینه ندارند.

مجله اینترنتی فوربس به‌تازگی اعلام کرده که اف بی آی بدون دریافت کمک از شرکت اپل توانسته قفل آیفون 11 پرو مورد استفاده توسط یکی از مظنونین خود را باز کند. اف بی آی در گزارش عمومی خود اعلام کرده که از یکی از محصولات سخت افزاری شرکت Grayshift برای باز کردن قفل آیفون 11 پرو مکس فردی به نام Baris Ali Koch استفاده کرده است. این فرد، مظنون به همکاری و کمک به برادر مجرم خود است و تلاش کرده تا خود را به‌جای برادرش که تحت تعقیب است، به پلیس معرفی کند.

وکیل این فرد مظنون در مصاحبه با فوربس تأکید کرده که آیفون مورد استفاده او دارای رمز عبور بوده که هرگز همکاری‌های لازم برای باز کردن آن از طرف مظنون با اف بی آی انجام نشده است. علاوه بر این، اف بی آی به دلیل محدودیت‌های قانونی امکان باز کردن قفل آیفون 11 پرو مکس مربوطه را از طریق فیس آیدی و به‌صورت اجباری نداشته است. بر این اساس می‌توان به‌طور کامل مطمئن بود پلیس فدرال آمریکا به‌طور کامل مستقل دست به باز کردن قفل این تلفن هوشمند زده است.

با توجه به ادعای اف بی آی در مورد استفاده از ابزارهای امنیتی Grayshift، بسیاری از افراد نگرانی خود را در مورد آسیب پذیری آیفون‌ها مطرح کرده‌اند. این شرکت تا پیش از این ابزاری را با عنوان GrayKey تولید کرده بود که از روش Brute force برای کشف رمز آیفون‌ها استفاده می‌کرد. اپل در بررسی‌های خود اعلام کرده بود که جعبه هک آیفون بااتصال به گوشی از طریق درگاه لایتنینگ، به یک کیبورد اکسترنال تبدیل می‌شود و به‌صورت خودکار رمزهای متعدد را روی آیفون تست می‌کند.

اپل در نهایت اعلام کرده بود که در آپدیت‌های جدید آی او اس، محدودیت وارد کردن رمز از طریق کیبوردهای اکسترنال را همانند نمایشگر لمسی و محدودیت دسترسی به درگاه لایتنینگ در زمان قفل بودن آیفون را اضافه کرده است که باعث افزایش امنیت کاربران خواهد شد. اما حالا مشخص شده است که Grayshift هنوز می‌تواند قفل آیفون‌ها را دور بزند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373