لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کورلیوم: اپل در حال حذف کردن حق کاربران برای جیلبریک آیفون است

کورلیوم: اپل در حال حذف کردن حق کاربران برای جیلبریک آیفون است

پس از آغاز فرایند پیگیری شکایت اپل از کورلیوم بابت عرضه نسخه مجازی سازی شده سیستم عامل آی او اس، مدیر عامل کورلیوم واکنش خود نسبت به فعالیت‌های قانونی اپل را ابراز کرد.

آماندا گورتون، مدیر عامل اجرایی کورلیوم در واکنش به این شکایت، اعلام کرده که شرکت اپل در حال حذف حق کاربران برای جیلبریک کردن آیفون‌ها است. او بر این باور است که شرکت اپل به طرز افراط آمیزی در حال منفی جلوه دادن جیلبریک کردن آیفون‌ها است؛ در حالی که جیلبریک کردن آیفون حق کاربران است و بسیاری از توسعه دهندگان و محققین امنیتی به آن وابسته هستند. او در پایان نیز تأکید کرده که اپل در صورتی که اجازه جیلبریک کردن آیفون‌ها را می‌داد، می‌توانست سود خوبی از این راه دریافت کند. 

نه تنها، محققین و توسعه دهندگان به جیلبریک کردن وابسته هستند تا از کاربران نهایی محافظت کنند؛ بلکه خود اپل نیز از جامعه کاربری جیلبریک نیز از طرق مختلف سود می‌برد. بسیاری از قابلیت‌های آی او اس زمانی آشکار می‌شوند که از توییک های جیلبریک استفاده شود؛ این قابلیت‌ها که توسط خود اپل توسعه داده شده‌اند، شامل حالت تاریک، کنترل سنتر و منوی محتوا می‌شود.

علاوه بر این، سازندگان جیلبریک، در زمینه امنیت آی او اس نیز فعالیت می‌کنند. یکی توسعه دهندگان جیلبریک با نام unc0ver توسط اپل شناخته شده است و بارها به اپل در زمینه کشف آسیب پذیری های امنیتی در هسته سیستم عامل آی او اس کمک کرده که یکی از آسیب پذیری های کشف شده توسط او با استفاده از کورلیوم به دست آمده است. 

آماندا گورتون

گورتون همچنین تأکید کرده که کورلیوم بارها از اپل در برابر حمله‌های سایبری دفاع کرده است و پاسخ‌های رسمی از اپل بابت این دفاع‌های امنیتی دریافت کرده است.

با این حال شرکت اپل هنوز در حال شکایت از کورلیوم بابت عرضه نسخه جیلبریک شده و مجازی سازی شده از آی او اس در دستگاه‌های مختلف است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420