لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل کاربران را از نقض حریم خصوصی گوگل مپ آگاه می‌کند

اپل کاربران را از نقض حریم خصوصی گوگل مپ آگاه می‌کند

 شرکت اپل در توسعه آی او اس 13 امکان امنیتی جدیدی را ارائه داده که از آن طریق کاربران دیگر نمی‌توانند گزینه always allow را برای دسترسی اپلیکیشن‌هایی نظیر گوگل مپ به لوکیشن را فعال کنند.

بر این اساس کاربران در هر زمانی که اپلیکیشن‌های مختلف نظیر گوگل مپ اقدام به دریافت اطلاعات مکانی از طریق جی پی اس می‌کنند، باید به صورت جداگانه اجازه دسترسی را به آن نرم افزار بدهند. این مسئله باعث می‌شود تا کاربران امکان استفاده ساده و آسان از اپلیکیشن‌های مکان یابی و نقشه نظیر گوگل مپ را نداشته باشند.

تا پیش از این کاربران می‌توانستند با مراجعه به بخش Settings > Privacy > Location Services یک اپلیکیشن مشخص را انتخاب کنند و به آن اجازه دسترسی همیشگی به جی پی اس و اطلاعات مکانی را بدهند. با این حال شرکت اپل در توسعه نسخه‌های جدید زیر شاخه سیستم عامل آی او اس 13 اقدام به مسدود کردن این قابلیت کرده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که شرکت اپل این امکان امنیتی را به صورت مستقیم برای محدود سازی اپلیکیشن گوگل مپ در نظر گرفته است. اپل بر این باور است گوگل مپ در حال نقض حریم خصوصی کاربران است و به همین دلیل کاربران باید در هر زمانی که تمایل به استفاده از این نرم افزار دارند، از دسترسی آن به موقعیت مکانی و جی پی اس آگاهی پیدا کنند.

خبرگزاری وال استریت ژورنال اعلام کرده که برخی از توسعه دهندگان بابت این محدود سازی از اپل گلایه کرده‌اند و اعلام داشته‌اند که این مسئله باعث دشوار شدن روند کاربری و استفاده از نرم افزارها خواهد شد که در نهایت باعث از بین رفتن تمایل کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌شود.

این در حالی است که شرکت اپل اعلام کرده که به‌منظور دفاع از حریم خصوصی کاربران اقدام به ایجاد این محدودیت کرده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373