لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ماجرای باج گیری و تهدید اپل به پاک کردن 319 میلیون اکانت آیکلاود

ماجرای باج گیری و تهدید اپل به پاک کردن 319 میلیون اکانت آیکلاود

یک جوان بیست و دوساله مقیم لندن اخیراً به خاطر اقدام برای باج گرفتن به مبلغ 100 هزار دلار از شرکت اپل و تهدید این کمپانی به پاک کردن 319 میلیون اکانت آیکلاود دستگیر و محکوم شده است.

او طی پیام‌های مکرر به افراد مختلف در شرکت اپل تهدید کرده بود که در صورت عدم همکاری اطلاعات حساب‌های آیکلاود افراد را به صورت عمومی منتشر می‌کند یا تمامی این حساب را از سرورهای اپل پاک می‌کند.

اپل پس از دریافت پیام‌های مکرر از طرف این فرد، گزارش مربوط به این باج گیری را به مقامات قانونی آمریکا و انگلستان تحویل داد که در نهایت سازمان مبارزه با جرم بریتانیا طی تحقیق و بررسی‌های خود این فرد را دستگیر کرد.

افسران بخش جرائم سایبری سازمان مبارزه با جرم بریتانیا در طی تحقیقات خود، Kerem Albayrak را در منزلش که شمال لندن واقع شده دستگیر کردند و تمامی ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی او شامل کامپیوترها، تلفن‌های هوشمند و هاردهای او را ضبط کردند.

طی این بررسی‌ها مشخص شد که کریم البیرک عضو یک گروه از هکرهای ترکیه‌ای است و طی چت‌های او مشخص شده که هدف اصلی این فرد جلب رسانه‌ها به گروه هکرهای ترکیه‌ای بوده است. او در چت‌های خود با دیگر اعضای گروه نوشته بود که روش نفوذی او به اطلاعات داخلی شرکت اپل تا 99.9 درصد دقیق است؛ اما حتی اگر این روش هک کار نکرد، این گروه باز هم می‌تواند توجه رسانه‌های عمومی را به خود جلب کند.

اپل همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده که هیچ شواهدی مبنی بر موفقیت کریم البیرک برای نفوذ به سرورهای آیکلاود و دسترسی به اطلاعات کاربران وجود ندارد و به همین دلیل فعلاً هیچ جای نگرانی برای لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران وجود ندارد و کاربران همچنان می‌توانند به ایمن بودن اطلاعات شخصی خود اطمینان داشته باشند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420