لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

موج اعتراض‌ها علیه اپل به خاطر جمع آوری اطلاعات مکانی آیفون 11 پایان نیافته است

موج اعتراض‌ها علیه اپل به خاطر جمع آوری اطلاعات مکانی آیفون 11 پایان نیافته است

روز گذشته بود که شرکت اپل در واکنش به مقاله یکی از موسسه‌های امنیتی بیانیه‌ای را در مورد دلیل جمع آوری اطلاعات مکانی آیفون 11 ارائه داده و حالا مشخص شده که این بیانیه نتوانسته باعث توقف دیدگاه‌های منفی نسبت به اقدامات اخیر شرکت اپل شود.

اپل روز گذشته بیانیه‌ای را در وب سایت TechCrunch منتشر کرد و طی آن توضیح داده بود که آیفون 11 پرو و نسخه پرو مکس آن مجهز به تراشه U1 باقدرت ارتباطی فرکانس بالا هستند که استفاده از آن‌ها در برخی مناطق جغرافیایی ممنوع است. اپل به همین دلیل حتی در زمان غیرفعال بودن جی پی اس و عدم تمایل کاربران به فعال سازی سیستم موقعیت یابی، مکان دستگاه‌ها را شناسایی می‌کند تا از آن طریق بتواند فعال سازی یا غیرفعال سازی تراشه U1 را کنترل کند.

اما حالا پس از گذشت یک روز از انتشار این بیانیه مشخص شده است که هنوز بسیاری از کاربران و تحلیلگران امنیتی از این موضوع راضی نیستند و حتی با اعلام توقف این امکان در آپدیت‌های بعدی عرضه شده در نسخه‌های جدید سیستم عامل آی او اس کاربران این فعالیت اپل را به‌عنوان نقض آشکار حریم خصوصی کاربران در نظر گرفته‌اند.

وب سایت‌های مختلف نظیر فوربس و The Verge در گزارش‌هایی متفاوت نسبت به این موضوع از اپل انتقاد کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که در آینده نزدیک ممکن است بسیاری از کاربران ناراضی نسبت به این موضوع از شرکت اپل بابت این مسئله شکایت کنند.

بسیاری از کاربران ناراضی نسبت به این موضوع اعلام کرده‌اند که وب سایت اپل در صورت آگاهی از ممنوعیت استفاده از تراشه‌های ارتباطی با فرکانس بالا در برخی از مناطق نباید این قطعه را در آیفون‌های جدید تعبیه می‌کرد یا این موضوع را پیش از آغاز فروش آیفون‌ها به اطلاع کاربران می‌رساند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420