لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در مورد جمع‌آوری اطلاعات مکانی کاربران آیفون 11 پرو توضیح داد

اپل در مورد جمع‌آوری اطلاعات مکانی کاربران آیفون 11 پرو توضیح داد

هفته گذشته بود که یکی از شرکت‌های فعال در زمینه مسائل امنیت سایبری اعلام کرد که یک باگ امنیتی را در آیفون 11 پرو و دیگر مدل‌های 2019 تلفن‌های هوشمند اپل پیداکرده است و حالا شرکت اپل نسبت به این مسئله واکنش نشان داده است.

موسسه Krebs اعلام کرده بود که آیفون 11 پرو و دیگر مدل‌های سری آیفون 11 به طور مداوم موقعیت مکانی کاربران را ثبت می‌کنند و این مسئله حتی در زمان خاموش بودن جی پی اس و عدم تمایل کاربر به ارائه اطلاعات مکانی نیز رخ می‌دهد که این مسئله می‌تواند یک هشدار امنیتی بزرگ برای کاربران این تلفن‌های هوشمند به حساب آید.

در این میان شرکت اپل در واکنش‌های اولیه به این مسئله که در هفته پیش منتشر شده بود، اعلام کرده بود که این مسئله یک خصوصیت قابل انتظار از آیفون 11 پرو مکس و دیگر مدل‌های این تلفن‌های هوشمند است و این شرکت به‌صورت عمدی تلفن‌های هوشمند جدید خود را به این صورت طراحی کرده است.

اما حالا شرکت اپل پس از واکنش‌های منفی نسبت به این مسئله بیانیه‌ای جدید را صادر کرده است و طی آن توضیحاتی ویژه در این زمینه ارائه داده است. اپل در بیانیه‌ای اخیر که به وب سایت Tech Crunch داده اعلام کرده که آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس مجهز به تراشه ارتباطی با پهنای باند بسیار بالا با عنوان U1 است. این تراشه در بسیاری از مناطق جغرافیایی به دلیل محدودیت‌های دولتی و رگلاتوری امکان استفاده و فعال سازی را ندارد و به همین دلیل آیفون‌های مجهز به این تراشه به‌صورت لحظه‌ای مکان دستگاه را تشخیص می‌دهند تا در مکان‌هایی که استفاده از این تراشه ممنوع است؛ سیستم ارتباطی با پهنای باند بالا غیرفعال شود.

گفتنی است که شرکت اپل اعلام کرده که به دلیل واکنش‌های منفی از طریق آپدیت‌های نرم افزاری مسئله ردیابی موقعیت مکانی دستگاه‌ها را مسدود می‌کند.  

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420