لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش گرفتن اسکرین شات از صفحه در مک

آموزش گرفتن اسکرین شات از صفحه در مک

برای اغلب کاربران امکان اسکرین شات گرفتن از صفحه نمایش وسیله خود در چه مواقعی ضروری است و بنابراین آنها گزینه ها و راه های زیادی برای انجام این کار در سیستم عامل مک فراهم کرده اند.
در این مقاله ما تمام روش هایی که توسط آن می توانید از صفحه نمایش رایانه مک خود اسکرین شات بگیرید را برای شما جمع آوری نموده ایم.

 

how-to-take-a-screenshot-on-a-mac.jpg۱- کلیدهای ترکیبی Command+Shift+3 : فشار دادن همزمان لین سه کلید روی کیبرد سبب گرفتن اسکرین شات از کل صفحه صفحه نمایش و سپس ذخیره آن بر روی دسک تاپ به عنوان یک تصویر PNG خواهد شد.

۲- کلیدهای ترکیبی Command+Control+Shift+3: با این ۴ کلید می توان یک اسکرین شات از کل صفحه نمایش گرفته و آن را در کلیپ برد به عنوان یک تصویر PNG. ذخیره کرد تا هر کجا که آن را لازم دارید به سرعت از کلیپ بورد بازخوانی یا پیست کنید.

۳- کلیدهای ترکیبی Command+Shift+4 + درگ با ماوس: با این دستور می توان تصویر اسکرین شات را از یک منطقه خاص بر روی یک صفحه نمایش تهیه و ذخیره کرد! ابتدا کلید های Command-Shift-4 را همزمان با هم فشرده و سپس نشانگر ماوس را بر روی منطقه مورد نظر می کشید تا آن قسمت به شکل یک اسکرین شات ذخیره گردد.

۴- کلیدهای ترکیبی Command-Shift-4+Space + کلیک ماوس : این دستور را می توان در صورتی مورد استفاده قرار داد که شما نیاز به اسکرین شات یک پنجره خاص داشته باشید. کافیست کلیدهای Command-Shift-4+Space را با هم فشار داده و بر روی پنجره مورد نظر کلیک کنید.

۵- کلیدهای ترکیبی Command+Control+Shift+4 + درگ با ماوس : این دستور را برای گرفتن اسکرین شات از یک منطقه خاص بر روی صفحه نمایش با فشار دادن Command-Shift-4 و سپس کشیدن ماوس بر روی منطقه مورد نظر به کار گرفت. فرقش با شماره ۳ در این است که تصویر این بار در کلیپ بورد ذخیره شده و می تواند در فایل متنی به عنوان مثال مورد استفاده قرار گیرد.

۶- کلیدهای ترکیبیCommand+Control+Shift+4 + کلیک ماوس: این دستور می تواند مواقعی مورد استفاده قرار گیرد که شما نیاز به اسکرین شات از یک پنجره خاص دارید. فقط دکمه های Command+Control+Shift+4 را با هم گرفته و بر روی پنجره مورد نظر کلیک کنید تا این بار عکس تهیه شده در کلیپ بورد ذخیره گردد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت