لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل جمع آوری اطلاعات مکانی در آیفون 11 پرو را تائید کرد

اپل جمع آوری اطلاعات مکانی در آیفون 11 پرو را تائید کرد

بررسی‌های امنیتی منتشر شده اخیراً تائید کرده‌اند که آیفون 11 پرو به صورت مداوم اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را حتی بدون درخواست آن‌ها جمع آوری و ذخیره می‌کند. اپل نیز این مسئله را تائید کرده و محققان اعلام کرده که این یک «فعالیت قابل انتظار» از آیفون 11 پرو است.

موسسه امنیتی KrebsOnSecurity طی انتشار یک ویدیو این مسئله را تائید کرده است. هر چند که واکنش اپل نسبت به این موضوع تا حدودی ملایم‌تر بوده است و اعلام کرده که به خاطر ارائه برخی «خدمات سیستمی» این مسئله در آیفون‌های جدید گنجانده شده است.

گزارش این موسسه امنیتی به شرح زیر است:

یکی از مرموزترین رفتارهایی که گوشی جدید اپل با عنوان آیفون 11 پرو از خود نشان می‌دهد جمع آوری مداوم اطلاعات موقعیت مکانی کاربران است که حتی در زمانی است که اپلیکیشن‌ها و بخش System Serviceاجازه آن را ندارند به کار خود ادامه می‌دهد. اپل می‌گوید که این رفتار از زمان طراحی در دستگاه گنجانده شده است اما این پاسخ با توجه به سیاست‌های حریم خصوصی این شرکت عجیب به نظر می‌رسد.

سیاست حریم خصوصی اپل در بخشی می‌گوید: کاربران می‌توانند خدمات سرویس مبتنی بر موقعیت مکانی را غیرفعال کنند. برای این کار باید روی System Service تپ کرده و اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را مسدود کنند.اما به نظر می‌رسد که برخی از سیستم سرویس‌ها در این مدل از تلفن هوشمند (و احتمالاً دیگر مدل‌های زیر مجموعه آیفون 11) حتی در زمان غیرفعال بودن موقعیت مکانی به درخواست کاربران نیز مکان‌ها را جمع آوری می‌کند.

اپل در پاسخ به این مسئله اعلام کرده که هیچ مشکل امنیتی در این مسئله مشاهده نکرده است و این یک رفتار قابل انتظار بوده است؛ چرا که در زمان جمع آوری اطلاعات مکانی، آیکون مکان در قسمت بالا نشان داده می‌شود.

این مسئلهممکن است در آینده باعث ابراز اعتراض‌های زیادی از طرف فعالان حفظ حریم خصوصی شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373