لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اضافه کردن واترمارک ساعت و تاریخ به عکس‌های آیفون

اضافه کردن واترمارک ساعت و تاریخ به عکس‌های آیفون

یکی از مواردی که در عکس‌های چاپی گرفته شده با دوربین‌های قدیمی وجود داشت مربوط به واترمارک ساعت و تاریخ عکس‌ها می‌شد.

تا پیش از حضور عکس‌های دیجیتالی، واترمارک ساعت و تاریخ باعث می‌شد تا افراد از زمان به ثبت رسیدن عکس‌ها آگاهی پیدا کنند. این واترمارک‌ها معمولاً در قسمت پایین و سمت راست عکس‌ها قرار می‌گرفت که در زمان خود یک قابلیت کاربردی به حساب میامد.

اما پس از ظهور عکس‌های دیجیتالی، حضور واترمارک ساعت و تاریخ در عکس‌ها کمرنگ‌تر شد و حتی دوربین‌های دیجیتالی و تلفن‌های هوشمند رفته رفته این قابلیت را به کاربران خود ارائه نمی‌دادند که دلیل این مسئله به تگ‌های ثبت شده در عکس‌های دیجیتالی مربوط می‌شود.

تگ‌های تعبیه شده در عکس‌های دیجیتالی اطلاعاتی به مراتب بیشتر و دقیق‌تر را در مورد یک عکس ارائه می‌دهند. در این تگ‌ها، می‌توان ساعت و تاریخ عکس به ثبت رسیده، مکان آن با استفاده از Geo Tag به دست آمده از جی پی اس و حتی نوع دستگاه و کیفیت لنز مورد استفاده را نیز دید. همین اطلاعات جامع و کامل باعث می‌شود تا عملاً حضور واتر مارک تاریخ و ساعت عکس گرفته شده عملاً کاربردی نداشته باشد و به جای اشغال کردن بخشی از تصویر، اطلاعات در تگ فایل دیجیتالی به ثبت برسد.

با این حال بسیاری از کاربران تمایل دارند تا همچنان به سبک قدیمی واترمارک تاریخ و ساعت را در عکس‌های خود اضافه کنند که در بسیاری از دستگاه‌ها به صورت خودکار و پیش‌فرض ارائه نمی‌شود. کاربران برای دسترسی به این قابلیت باید از روش‌های جایگزین استفاده کنند. 

اضافه کردن واترمارک ساعت و تاریخ به عکس‌های آیفون

استفاده از این واتر مارک‌ها در تصاویر به صورت پیش‌فرض برای آیفون ممکن نیست و کاربران باید حتماً باید از نرم افزارهای جایگزین استفاده کنند.

یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی برای این کار Timestamp photo and video است که به صورت رایگان و همراه با پرداخت درون برنامه‌ای به کاربران آیفون‌ها ارائه شده است.

این اپلیکیشن می‌تواند عکس‌های گرفته شده از آلبوم‌های مختلف را دریافت کرده و با بررسی تگ‌های ذخیره شده، واتر مارک تاریخ را روی آن‌ها قرار دهد.

گفتنی است که اپلیکیشن‌های بسیار زیادی برای انجام این کار در اپ استور وجود دارد که در این مطلب تنها یکی از آن‌ها معرفی شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420