لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

زنان تمایل بیشتری برای استفاده از اسپیکرهای هوشمند دارند

زنان تمایل بیشتری برای استفاده از اسپیکرهای هوشمند دارند

 نتیجه یک تحقیق جدید نشان داده است که زنان بیشتر از مردان تمایل به استفاده اسپیکرهای هوشمند دارند.

در این تحقیق که توسط موسسه Pew Research Center انجام شده، مشخص شده است که 54 درصد از کل کاربران مورد بررسی در آمریکا از اسپیکرهای هوشمند خود رضایت دارند. در ادامه نتیجه این نظرسنجی نیز مشخص شده است که یک پنجم کاربران به صورت مقطعی از هوش مصنوعی به کار رفته در این اسپیکرها رضایت دارند و در برخی اوقات این محصولات پاسخگوی درخواست آن‌ها نیستند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در نتیجه این تحقیق به دست آمده است مربوط به نحوه استفاده افراد از اسپیکرهای هوشمند بر اساس جنسیت می‌شود. بر این اساس، 62 درصد از زنان، رضایت بیشتری از اسپیکرهای هوشمند داشته‌اند. این در حالی است که تنها 45 درصد مردان حس رضایت از این محصولات داشته‌اند.

این موسسه تحقیقاتی اعلام کرده که دلیل این مسئله می‌تواند به نحوه استفاده افراد از دستیارهای دیجیتالی بر اساس جنسیت مربوط باشد. دستیارهای دیجیتالی ارائه شده در اسپیکرهای هوشمند به صورت پیش‌فرض با صدای زنانه آماده عرضه شده‌اند؛ هر چند که کاربران می‌توانند صدای این دستیارهای هوشمند را به صورت دستی تغییر دهند.

این موسسه اعلام کرده که مردان در حین استفاده خود از دستیارهای هوشمند که با صدای زنانه ارائه می‌شوند رفتار غیرمؤدبانه‌تری دارند که این مسئله باعث می‌شود تا هوش مصنوعی در بسیاری از اوقات قادر به شناسایی درخواست آن‌ها به صورت صریح نباشد یا پاسخی که مد نظر کاربر هست را به آن‌ها ارائه ندهد.

در عین حال کاربران زن، معمولاً درخواست‌های خود را به صورت صریح و در عین حال مؤدبانه به دستیارهای هوشمند ارائه می‌دهند که این مسئله باعث دریافت پاسخ‌های دقیق‌تر از طرف هوش مصنوعی تعبیه شده در اسپیکرها می‌شود.

این موسسه در پایان ضمن اشاره به هشدار سازمان ملل در زمینه استفاده کلیشه‌ای از صدای زنان در دستیارهای هوشمند اعلام کرده که عدم استفاده از صدای مردان در دستیارهای دیجیتالی و هوشمند باعث می‌شود تا نوع درخواست‌هایی که کاربران می‌کنند، کارآمد نباشد و شرکت‌های توسعه دهنده باید تغییراتی کارآمد را روی این دستیارها اعمال کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420