لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه پورت های مختلف با تاندربولت

مقایسه پورت های مختلف با تاندربولت

از آنجایی که تکنولوژی روز به روز رو به پیشرفت میباشد و شرکت ها برای فروش بیشتر دستگاه های خود را به سرعت های بالاتری میرسانند بنابرین نیاز به انتقال اطلاعات با سرعت بیشتر یکی از مهم ترین مسائل میباشد.

تاندربولت یک انقلاب جدید در عرصه درگاه های انتقال اطلاعات میباشد،تاندربولت از صفحه نمایش های با کیفیت بالا و انتقال دیتا با بازدهی بالا از طریق تنها یک پورت کامپکت پشتیبانی میکند.تاندربولت با استانداردهای جدید به روز رسانی شده است و به سادگی قابل استفاده میباشد و در مک بوک ایر،مک بوک پرو،آی مک ، و مک مینی برای استفاده تعبیه شده است.

تاندربولت در آزمایشگاه های شرکت اینتل با این فکر شروع به طراحی شد که بتواند اطلاعات را با سرعت بالا به دستگاهی که به آن وصل است بفرستد و بگیرد.پس از همکاری نزدیک شرکت اینتل و اپل نتیجه بر آن شد که این پورت “تاندربولت” در مک های جدید ظاهر شود.

شرکت اینتل روی پرت های یو اس بی (USB) وپی سی آی اکسپرس(PCI Express) سرمایه گزاری کرد که از بهترین پورت های تکنولوژیکی در زمینه انتقال اطلاعات در دنیا شد.اپل پورت فایر وایر(FireWire) را اختراع کرد و آن را به جای پورت یو اس بی جایگزین کرد، سپس آنها تجربه های خود را روی هم گزاشتند و قوی ترین ، قابل انعطاف ترین و سریع ترین پورت کامپیوتر های شخصی را اختراع کردند.

تاندربولت ۲ کانال به شما میدهد که هر دو در یک کانکتور یا متصل کننده میباشند و ۱۰ گیگابیت درثانیه در هر دو مسیر (داریافت و ارسال) انتقال میدهد.این مشخصه تاندربولت را فوق العاده و سریع و قوی کرده است.با تاندربولت شما میتوانید اطلاعات خود را تا ۲۰ برابر سرعت یو اس بی نسخه ۲ و ۱۲ برابر پورت فایر وایر انتقال دید.به علاوه سرعت بالای تاندربولت این امکان را به شما میدهد که تنها از طریق یک پورت شبکه دستگاه خود را به چندین دستگاه ، نمایشگر و چاپگر مختلف متصل کنید.

دسته بندی پورت ها به ترتیب سرعت انتقال اطلاعات به صورت زیر میباشد :

۱ . Thuderbolt تاندربولت : دو کانال مجزا : هر کانال ۱۰گیگابیت در ثانیه

۲ . USB3 یو اس بی ۳ : ۱ کانال : ۵ گیگابیت در ثانیه

۳ . Express Card اکسپرس کارت : ۱کانال : ۲.۵ گیگابیت در ثانیه

۴ . Fire Wire فایر وایر : ۱کانال : ۸۰۰مگابیت در ثانیه

۵ . USB یو اس بی ۲ : ۱کانال : ۴۸۰ مگابیت در ثانیه

مقایسه پورتهای مختلف با تاندربولت اپل

این مسئله نیز نباید فراموش شود که سرعت خواندن و نوشتن بر روی دیوایس ها هارد ها متفاوت است،در عکس زیر میتوانید تفاوت سرعت خواندن و نوشتن با پورت های مختلف را ببینید !

 

alt

 

ترجمه توسط گروه نرم افزاری NIC

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373