لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل برای تولید کامپیوترهای مک با پردازنده ARM آماده شده است

اپل برای تولید کامپیوترهای مک با پردازنده ARM آماده شده است

شایعات در مورد تلاش اپل برای تولید و عرضه کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده‌های ARM چند سالی است که منتشر شده‌اند و حالا یکی از سؤال‌های مهمی که تحلیلگران به آن می‌پردازند، مربوط به زمان عرضه این محصولات است.

اپل از سال 2006 و پس از کنار گذاشتن پردازنده‌های PowerPC تصمیم به استفاده از تراشه‌های پردازشی تولید شده توسط اینتل گرفت. بر این اساس تمامی کامپیوترهای مک که از سال 2006 به بعد تولید شدند، مجهز به پردازنده‌های تولید شده توسط اینتل هستند.

استفاده از این پردازنده‌ها مجموعه‌ای از محدودیت‌ها و البته مزیت‌ها را برای شرکت اپل ایجاد کرده است. مزیت استفاده از پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای مک شامل افزایش فرکانس پردازش در کنار بهینه سازی مصرف انرژی دستگاه‌ها می‌شود. کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های اینتل از لحاظ بازدهی در سطح بهینه‌تری قرار دارند و در عین حال میزان مصرف باتری را بهبود می‌دهند.

در این میان، شرکت اپل تا به امروز تلاش کرده تا با تولید تراشه‌های پردازشی سری A به صورت اختصاصی قطعات مورد نیاز برای آیفون‌ها و آیپدها را توسعه و آماده عرضه کند. پردازنده‌های سری A باعث شد تا اپل به‌طور کامل درزمینهٔ تولید تراشه‌های ARM خودکفا شود و بتواند محصولات قدرتمندی را آماده عرضه به بازار کند.

در این میان مشخص شده است که شرکت اپل در سال 2018 توانسته تراشه‌های ARM از سری A و T را با قدرت بسیار بیشتری نسبت به پردازنده‌های اینتل تولید و آماده عرضه به بازار کند. بر این اساس می‌توان پیش بینی کرد که شرکت اپل در آینده نزدیک این پردازنده‌ها را برای تولید کامپیوترهای مک آماده عرضه کند.

تست‌های بنچ مارک انجام شده از آیپد پرو 2018، آیفون XS و XR حاکی از آن است که این محصولات از مک بوک پرو 2018 قدرت پردازشی بیشتری داشته‌اند.

بر این اساس برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که اپل در سال 2020 اولین فعالیت و تلاش خود را برای تولید و عرضه کامپیوترهای مک مبتنی بر تراشه‌های ARM را اجرا می‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373