لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پارت نامبرمحصولات اپل و آیفون و بررسی تفاوت ها

پارت نامبرمحصولات اپل و آیفون و بررسی تفاوت ها

روزگاری اگر کسی تصمیم به خرید محصولی داشت باید شال و کلاه کرده روانه بازار می شد تا محصولی که به دنبال آن هست را بیابد و مورد بررسی قرار دهد که آیا این محصول اصل است یا خیر ؛ دارای کیفیت مناسب است یا نه و …  اما سخت ترین قسمت اعتماد به صحبت های فروشنده و ملاک قرار دادن آنها برای خرید بود ؛ زیرا از هر فروشگاه به فروشگاه دیگر که قدم می گذاشت صحبت هایی به گوش میخورد که بعضا یکدیگر را نقض می کردند ! به راستی چه کسی درست می گوید؟!

امروزه تا حد زیادی اینترنت در بین افراد جامعه نهادینه شده و خیلی ها برای خرید محصول ابتدا سری به وب سایت های مختلف زده و آن ها را مورد بررسی قرار می دهند ؛ مخصوصا برای محصولات الکترونیکی نظیر موبایل ؛ لپ تاپ و …

هر چند اینترنت هم مرجع قابل اعتمادی برای پی بردن به حقایق نیست ولی با کمی حوصله و بررسی می توان به نتیجه های قابل قبول دست یافت !

هدف ما در این مقاله صحبت درباره ی محصولات اپل است .

اگر تا به حال به فکر خرید محصولات اپل افتاده اید و برای خرید سری به بازار زده اید قطعا پارت نامبر به گوشتان خورده است !

اما به راستی پارت نامبر چیست ؟!

آیا تفاوتی در بین پارت نامبرهای مختلف است ؟!

آیا پارت نامبر آمریکا بهتر از سایر پارت نامبرهاست؟!

به طور خلاصه و در یک کلام باید گفت : خیر !!!

شرکت اپل یکی از بزرگترین شرکت های دنیا در زمینه تکنولوژی است پس قطعا برای هر کاری که انجام میدهد دلیلی منطقی وجود دارد !

اما فلسفه پارت نامبر چیست ؟!

شرکت اپل در اکثر نقاط دنیا دارای نمایندگی است و محصولات خود را از این طریق عرضه کرده و به مشتریان ارا‍ئه می دهد! از طرفی این موضوع برای اپل بسیار حائض اهمیت است که اپل در کجا طرفداران بیشتری دارد و یا بیشترین محصولات تولیدی اپل به کجای دنیا ارسال می شود؟!

یکی از دلایل وجود پارت نامبر همین است ! که این محصول تولیدی قرار است برای کجا فرستاده شود؟ بازار هدف کجاست؟ در نظر گرفتن چه مواردی باعث می شود کاربران استفاده بهتری از دستگاه داشته باشند؟!

اما بگذارید همین جا خیالتان را راحت کنم ؛ کیفیت پارت نامبرها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند ؛ چرا که تمام محصولات اپل در چین و تحت لیسانس اپل تولید می شود ؛ و همه دارای کیفیت یکسان هستند!

پس تفاوت در کجاست ؟

اولین مورد شارژر محصولات است ؛ اگر به پریز های برق دقت کنید خواهید دید در کشور ما و خیلی کشورهای دیگر پریزهای برق به صورت دو شاخه هستند در بعضی کشور ها به صورت سه شاخه و … و دارای تفاوت های ظاهری و فنی مختلفی هستند! اپل به این موضوع دقت کرده و سعی دارد محصولی که قرار است به مناطق مختلف دنیا ارسال شود سازگار با این شرایط باشد؛ پس تا به این جا تنها تفاوت فقط در شارژر است ؛ اما همین تفاوت در شارژر تفاوت دیگری را نیز به همرا دارد و آن هم بسته بندی است ؛ چرا که به عنوان مثال شارژر آیفون پارت نامبر آمریکا از نظر اندازه بسیار کوچک تر از شارژرهای پارت نامبر چین است ؛ پس طبیعی است که جعبه آن هم به همین نسبت کوچک تر باشد.

نکته دیگری که وجود دارد در دفترچه راهنمای درون بسته بندی محصول است که با توجه به پارت نامبر ؛ زبان استفاده شده در آن متفاوت است!

اما در این بین یک استثنا هم وجود دارد آن هم پارت نامبر امارات است! در امارات به دلیل سیاست های داخلی این کشور قابلیت فیس تایم ( ویژگی نرم افزاری که از سوی اپل به منظور برقراری ارتباط صوتی و تصویری در بستر اینترنت برای کاربران اپل فراهم شده است ) غیر فعال است و در گوشی های پارت نامبر امارات وجود ندارد! ( البته این موضوع با جیلبریک قابل رفع کردن است )

اکنون که با مفهوم پارت نامبر و کاربرد آن آشنا شدید دو نکته ی دیگر نیاز به توضیح دارد :

1- گارانتی محصولات اپل : شما هر دستگاه اپلی که خریداری کنید دارای یک سال گارانتی جهانی اپل میباشد و به این معنی است که پارت نامبر برای دریافت خدمات اهمیت ندارد و شما با هر پارت نامبری میتوانید در هر کجای دنیا از خدمات اپل استفاده کنید.

2- در محصولاتی مثل مک بوک و آی مک که دارای کیبورد هستند حروف نوشته شده بر روی آنها بر اساس پارت نامبر متفاوت بوده و ممکن است به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر باشد.

همانطور که در این مقاله چند مرتبه این موضوع اشاره شد هیچ تفاوتی در کیفیت پارت نامبرها نیست و تفاوت ها صرفا ظاهری هستند ؛ اما متاسفانه به دلیل وجود این باور غلط در بین مردم که عموما توسط فروشنده ها به مردم خورانده شده خیلی ها هنگام خرید فقط به دنبال پارت نامبر آمریکا بوده که همین مسئله باعث ایجاد اختلاف قیمت بین پارت نامبر آمریکا با سایر پارت ها شده است ؛ از طرفی همین موضوع باعث شده تا وارد کننده های عمده محصولات اپل از این باور غلط سواستفاده کرده و پارت نامبر آمریکا را با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی در بازار عرضه کنند!

اما در انتها تفاوت پارت نامبر ها را برای شما لیست میکنیم :

1- استفاده اپل از این موضوع برای به دست آوردن آمار عرضه و تقاضا محصولاتش در دنیا

2 – تفاوت در شارژر محصولات

3 – تفاوت در بسته بندی

4 – تفاوت در زبان دفترچه راهنمای محصول

5 – تفاوت در حروف به کار برده شده در محصولات دارای کیبورد

در زیر لیستی از مشهورترین پارت نامبرهای اپل آورده شده تا در صورتی که تمایل داشته باشید از پارت نامبر دستگاه خود مطلع شوید :

برای مشاهده پارت نامبر دستگاه خود میتوانید به پشت جعبه محصول مراجعه کنید

و یا از مسیر زیر در آیفون خود از آن مطلع شوید :

Setting-General-About-Model

 

 

 

AB: Egypt, Saudi Arabia, United Arab Emirates
AE: United Arab Emirates
B: Ireland, UK
C: Canada
CZ: Czech Republic
DN: Austria, Germany, Netherlands
E: Mexico
EE: Estonia
FB: France, Luxembourg
FD: Austria, Liechtenstein, Switzerland
GR: Greece
HN: India
IP: Italy
J: Japan
KN: Norway
KS: Finland, Sweden
LA:

Colombia, Ecuador, El Salvador

Guatemala, Honduras, Peru

LE: Argentina
                            
LL: USA
LZ: Chile, Paraguay, Uruguay
MG: Hungary
NF: Belgium, France, Luxembourg
PL: Poland
PO: Portugal
PP: Philippines
RO: Romania
RS: Russia
SL: Slovakia
SO: South Africa
T: Italy
TA: Taiwan
TH: Thailand
TU: Turkey
X: Australia, New Zealand
Y: Spain
ZA: Singapore
ZP: Hong Kong, Macau

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373