لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

جنجال جدید بر سر حریم خصوصی کاربران اپل در چین

جنجال جدید بر سر حریم خصوصی کاربران اپل در چین

تنها چند روز از جنجال پیشین اپل در مورد بستن برخی از اپلیکیشن‌ها برای کاربران هنگ‌کنگ می‌گذرد و حالا یک اتفاق دیگر باعث شده تا بحث حریم خصوصی کاربران اپل در کشور چین بر سر زبان‌ها بیافتد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل تمامی اطلاعات مربوط به وب گردی کاربران چین را با کمپانی تنسنت در میان می‌گذارد. اپل در یکی از اسناد داخلی خود اعلام کرده که تمامی اطلاعات وب گردی کاربران از طریق مرورگر سافاری در آی او اس 13 توسط سیستم امنیتی توسعه داده شده توسط تنسنت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئله در کنار اینکه تنسنت یک شرکت وابسته به دولت چین است باعث ایجاد نگرانی‌های بسیاری شده است و وب سایت‌های خبری مختلف در حال انتشار بیانیه‌های نگران کننده در مورد این رویداد هستند. اپل اعلام کرده که این سیستم امنیتی در خصوص مقابله با کلاه‌برداری‌های اینترنتی در سافاری ارائه شده برای آی او اس 13 به کاربران چینی تعبیه شده است. این در حالی است که برخی از وب سایت‌های خبری نظیر The Verge این اقدام اپل را به همکاری با دولت چین در زمینه فیلتر کردن برخی از محتویات وب سایت‌ها و سانسور برخی از موارد دیگر در نظر گرفته‌اند.

در این میان، مشخص شده است که اپل برخی از وب سایت‌ها را برای کاربران چینی در لیست سیاه قرار داده است که باعث می‌شود تا کاربران به هیچ وجه امکان دسترسی به محتوای این وب سایت‌ها را نداشته باشند.

با توجه به خبرهای اخیر منتشر شده به نظر می‌رسد که بسیاری از سازمان‌های خبری در تلاش هستند تا با انتشار گزارش‌های مختلف از وضعیت فعالیت اپل در چین، این کمپانی را از فعالیت‌های پیچیده و خاص برای کاربران چینی منصرف کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420