لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا خرید از اپل استور خارجی برای کاربران ایرانی به صرفه است؟ :: بخش پایانی

آیا خرید از اپل استور خارجی برای کاربران ایرانی به صرفه است؟ :: بخش پایانی

اکثر افراد بر این باور هستند که روند خرید محصولات اپل در کشورهای خارجی متفاوت‌تر و به صرفه‌تر از ایران است و به همین دلیل تمایل به خرید محصولات این شرکت در کشورهای دیگر پیدا می‌کنند. این افراد بر این باور هستند که خرید آیفون باید تنها مستلزم پرداخت هزینه تعیین شده از طرف اپل باشد؛ اما واقعیت این چیز دیگری است.

در این میان، سؤال اصلی این است که سیاست قیمت گذاری و در نهایت خرید آیفون یا آیپد یا مک در کشورهای دیگر به چه صورت است. لازم به ذکر است که در این مطلب فرایند خرید قسطی یا leasing گوشی‌های لاک شده را در بخش سوم توضیح نداده‌ایم؛ چرا که کاربران ایرانی برای استفاده از گوشی خود در ایران امکان خرید محصولات به صورت leasing و لاک شده را ندارند.

با توجه به موارد گفته شده در تمامی این مجموعه، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که خرید آیفون 11 پرو با ظرفیت 64 گیگابایت آن هم با قیمت 999 دلار، تنها در صورتی امکان پذیر است که این تلفن هوشمند در آمریکا خریداری شود و فقط داخل خاک این کشور مورد استفاده قرار گیرد؛ کما اینکه در صورت خرید قسطی یا Leasing گوشی، این هزینه تغییر می‌کند؛ هر چند که دولت آمریکا نیز مالیات مشخصی را برای فروش این محصول در نظر می‌گیرد.

از یک طرف محدودیت‌های کاری و جغرافیایی اپل استورهای رسمی باعث تا تمایل کاربران برای خرید از Reseller ها زیاد شود و از طرف دیگر، دولت هر یک از کشورها بابت ورود و خروج این تلفن‌های هوشمند مالیات مختلفی را با عنوان گمرک، رجیستری و مالیات ورود و خروج از مصرف کننده و فروشنده دریافت می‌کنند که همگی آن‌ها باعث افزایش قیمت نهایی آیفون برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

علاوه بر این، خود شرکت اپل برای عرضه محصولات از طریق منابع رسمی با محدودیت‌های زیادی از لحاظ پاسخ به حجم تقاضا و عرضه محصولات مواجه است و از طرف دیگر، Reseller ها نیز دارای محدودیت‌های مختلفی برای عرضه هستند. برای مثال یکی از Reseller های مالزی برای عرضه آیفون 11 با ظرفیت 128 گیگابایت به صورت اینترنتی، 2 تا 4 هفته پس از دریافت سفارش محصول را به مشتری تحویل می‌دهد و مبلغ 3599 رینگت را دریافت می‌کند که معادل 858 دلار است. این در حالی است که آیفون 11 با ظرفیت 128 گیگابایت معادل 749 دلار است.

یکی از Resellerهای محصولات اپل در مالزی آیفون 11 با ظرفیت 128 گیگابایت را با قیمت 3599 رینگت، معادل 858 دلار آمریکا عرضه میکند. “این محصول در وب سایت رسمی اپل با قیمت 759 دلار عرضه می‌شود.” علاوه بر این، وب سایت مذکور محصول خریداری شده را 2 تا 4 هفته پس از سفارش تحویل مشتریان می‌دهد.
یک فروشگاه اینترنتی در امارات آیفون 11 با ظرفیت 128 گیگابایت را با قیمت 3159 درهم، معادل 860 دلار عرضه می‌کند. این محصول در وب سایت اپل 759 دلار است.
یک وب سایت دیگر در عربستان این آیفون 759 دلاری اپل را با قیمت 3248 ریال، معادل 865 دلار آماده عرضه کرده است.

این مسئله به معنای آن است که خرید اینترنتی یک آیفون 11 با ظرفیت 128 گیگابایت، برای کاربری در مالزی 858 دلار، یعنی 100 دلار بیشتر آب می‌خورد؛ علاوه بر اینکه 2 تا 4 هفته باید منتظر دریافت گوشی جدید خود باقی بماند.

اپل اِن آی سی یکی از بزرگ‌ترین عامل‌های فروش محصولات اپل در ایران است.
فروشگاه اینترنتی اِن آی سی امکان خرید محصولات اپل با قیمت منطقی و تحویل فوری آن را در سراسر ایران فراهم کرده است.

این در حالی است که کاربران در ایران، می‌توانند با خرید اینترنتی محصولات اپل از اپل اِن آی سی، علاوه بر بهره‌مندی از قیمت‌های منطقی، می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن پس از ثبت سفارش، محصول را درب منزل خود تحویل بگیرند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420