لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا خرید از اپل استور خارجی برای کاربران ایرانی به صرفه است؟ :: بخش دوم

آیا خرید از اپل استور خارجی برای کاربران ایرانی به صرفه است؟ :: بخش دوم

خرید محصولات اپل از اپل استور خارجی این روزها به یکی از چالش‌های اصلی کاربران ایرانی تبدیل شده است. در بخش اول روند کاری اپل استورهای رسمی را مورد بررسی قرار دادیم و حالا عامل‌های فروش متفرقه یا Reseller ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عامل‌های فروش متفرقه یا Resellerها در کشورهای دیگر چگونه هستند؟

عامل‌های فروش یا همان Resellerها صرفاً به سیاست‌های دولتی محدود هستند و وابستگی زیادی به سیاست‌های بازاریابی شرکت مادر، یعنی شرکت اپل کالیفرنیا ندارند. این فروشگاه‌ها، دقیقاً عملکردی مشابه با فروشگاه‌های محصولات اپل در ایران دارند و تعداد آن‌ها در کشورهای مختلف بیشتر از اپل استورهای رسمی است.

این فروشگاه‌ها وابسته به یک شرکت خصوصی جداگانه هستند و می‌توانند آیفون را با پارت نامبرهای مختلف عرضه کنند؛ برای مثال Resellerها تنها مرجع مناسب برای خرید گوشی با پارت نامبر LL/A یا ZA/A در امارات هستند؛ چرا که اپل استور رسمی دبی موظف است فقط محصولات با پارت E/A را ارائه دهد.

این فروشگاه‌ها خدمات مربوط به Apple Care را به کاربران خود ارائه نمی‌دهند با این حال برخی از آن‌ها خدمات گارانتی شخص ثالث را به کاربران خود ارائه خواهند داد که دقیقاً مشابه شرکت‌های گارانتی کننده این محصولات در کشور ایران هستند.

عامل‌های فروش متفرقه می‌توانند با دست بازتر از اپل استورهای رسمی محصولات این کمپانی را در کشورهای مختلف به فروش برسانند و همین مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران در کشورهای خارجی تمایل بیشتری برای خرید محصولات از این فروشگاه‌ها داشته باشند.

machines یک فروشگاه اینترنتی در مالزی است که به عنوان Reseller محصولات اپل در این کشور فعالیت می‌کند.

علاوه بر این، همان‌طور که در بخش اول نیز توضیح داده شد، برخی از کشورها و شهرها به هیچ وجه اپل استور رسمی ندارند و خریداران تصمیم به خرید محصولات خود از اپل استورهای غیررسمی یا همان Reseller ها می‌گیرند.

Reseller ها صرفاً به صورت فیزیکی خدمات خود را ارائه نمی‌دهند و برخی از آن‌ها همانند فروشگاه اینترنتی اِن آی سی محصولات اپل را به صورت اینترنتی در کشورهای مختلف ارائه می‌دهند. مثال دیگر از Reseller های اپل در کشورهای خارجی می‌توان به machines اشاره کرد که محصولات اپل را به صورت اینترنتی در کشور مالزی به فروش می‌رساند.

برای مطالعه ادامه این مطلب و پاسخ به این سؤال که آیا خرید از اپل استور خارجی برای کاربران ایرانی به صرفه است؛ به بخش سوم مراجعه کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420