لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا خرید از اپل استور خارجی برای کاربران ایرانی به صرفه است؟ :: بخش اول

آیا خرید از اپل استور خارجی برای کاربران ایرانی به صرفه است؟ :: بخش اول

یکی از سؤالاتی که در مورد خرید آیفون برای کاربران ایرانی پیش میاید این است که آیا خرید این تلفن‌های هوشمند در خارج از کشور به صرفه است یا اینکه خرید این محصولات داخل خاک ایران بهتر و ارزان‌تر خواهد بود؟

بسیاری از کاربران ایرانی فرایند کاری اپل استورها در کشورهای دیگر را نمی‌دانند و همین مسئله باعث ایجاد سوءتفاهم برای آن‌ها می‌شود. به طور کل، دو فروشگاه‌های اپل در کشورهای خارجی به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل اپل استورهای رسمییا همان Authorized Apple Stores و عامل‌های فروش متفرقه یا Resellerها می‌شوند. برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید فرایند کاری اپل استورها در کشورهای جهانی را بدانید.

اپل استورهای رسمی یا Authorized Apple Store در کشورهای دیگر چگونه است؟

اپل استورهای رسمی، فرایند کاری خود را بر اساس دو سیاست متفاوت در نظر می‌گیرند که شامل سیاست دولت هر کشور در کنار سیاست فروش و بازاریابی خود شرکت اپل می‌شوند. این فروشگاه‌های فیزیکی تائید شده، محدودیت‌های زیادی دارند، برای مثال اپل استور رسمی دبی، حتماً باید محصولات خود را با پارت نامبر این کشور آماده عرضه کند که فاقد قابلیت تماس تصویری فیس تایم است. تعداد این اپل استورها بسیار کم است و در برخی از کشورها و تنها در یک یا دو شهر نمایندگی رسمی از آن‌ها پیدا می‌شود یا حتی اپل در برخی از کشورها نظیر ایران اصلاً نمایندگی از این فروشگاه‌ها افتتاح نکرده است.

عدم افتتاح اپل استور رسمی در کشورهای مختلف از طرف شرکت اپل کالیفرنیا، لزوماً به تحریم‌ها یا موارد دیگر مربوط نیست و مستقیماً به مسئله عرضه و تقاضا مربوط است؛ برای مثال، در تمامی منطقه خاورمیانه تنها سه کشور دارای اپل استور رسمی هستند که شامل اپل استور دبی در امارات متحده عربی، اپل استور استانبول در ترکیه و اپل استور اربیل عراق می‌شوند.

این فروشگاه‌ها در صورت پشتیبانی از Apple Care می‌توانند خدمات مربوط به گارانتی بین‌المللی محصولات اپل را به مراجعین خود ارائه دهند. گفتنی است که در کل منطقه خاورمیانه، تنها نمایندگی دبی امکان ارائه خدمات Apple Care را دارد.

برای مطالعه ادامه این مطلب به بخش دوم مراجعه کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373