لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

امتیاز موبایل مسافری قابل واگذاری نیست

امتیاز موبایل مسافری قابل واگذاری نیست

کمکش‌ها بر سر رجیستری موبایل مسافری و عرضه آن‌ها در بازار در حال افزایش است و همین مسئله باعث شده تا سازمان‌های دولتی دیدگاه متفاوتی با برخی از فروشندگان تلفن‌های همراه در بازار ایران داشته باشند.

سامانه همتا در کانال رسمی خود به تازگی سخنان علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت را منتشر کرده است. رهبری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اعلام کرده بود که تا این لحظه سو استفاده از رویه مسافری در واردات 37 هزار گوشی تلفن همراه محرز شده است که هیچ کدام از این تلفن‌های همراه قطع نشده‌اند و صرفاً یک پیامک هشدار برای آن‌ها ارسال شده است.

تا پیش از این نیز حمید رضا دهقانی نیا رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تائید این مسئله از خریداران تلفن‌های همراه درخواست کرده بود تا در صورت دریافت این اطلاعات با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر وزارت صنعت در استان خود و ارائه اطلاعات مسافری، شناسه تلفن همراه خود را از لیست سیاه گوشی‌های قاچاق خارج کنند.

حال علی رهبری نیز سخنان دهقانی نیا را تائید کرده است و طی مصاحبه خود به حضور بیش از 37 هزار تلفن همراه قاچاق که در آستانه قطعی از شبکه همراه قرار گرفته‌اند اشاره کرده است.

متن گزارش سامانه همتا به نقل از مصاحبه علی رهبری در مصاحبه با تسنیم به شرح زیر است:

امتیاز «موبایل مسافری» قابل واگذاری نیست

علی رهبری (رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم:

تا این لحظه سوءاستفاده از رویه مسافری در واردات 37 هزار گوشی تلفن همراه محرز شده است.

هیچ‌یک از این گوشی‌ها قطع نشده‌اند و صرفاً پیامک هشدار برای آن‌ها ارسال شده است.

از میان این 37 هزار گوشی تلفن همراه، تنها 7 هزار گوشی موبایل داخل شبکه اپراتوری کشور فعال بوده‌اند و 30 هزار گوشی دیگر، سیم کارت داخلشان قرار نگرفته است.

این موارد نشان می‌دهد 30هزار گوشی فعال نشده در شبکه اپراتوری، در بازار توزیع نشده و به مصرف کنندگان نیز فروخته نشده‌اند و در واقع، سامانه همتا، با این اقدام به موقع، اولاً راه سوء استفاده از اطلاعات و سهمیه مسافران را مسدود کرد و در وهله بعد از توزیع و فروش این کالاها و آسیب‌های بعدی برای مصرف کنندگان پیشگیری کرد.

حدود 7 هزار گوشی تلفن همراه در تاریخ 28 شهریور ماه، پیامک هشدار را دریافت کرده‌اند و از آن تاریخ به مدت یک ماه فرصت دارند تا در صورت اعتراض، مدارک مثبته خود را به ادارات صنعت، معدن استان‌های سراسر کشور ارائه دهند

بر اساس قانون، وارد کردن یک گوشی تلفن همراه برای مسافران در سال، امتیازی قابل واگذاری نیست که بتوان آن را در اختیار دیگرانی گذاشت که قصد دارند با این شیوه و شگرد، گوشی‌های قاچاق وارد شده به کشور را تطهیر کنند.

کانال رسمی آموزش و اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری)

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420