لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه هپتیک تاچ و 3D Touch در رابط کاربری آیفون‌ها

مقایسه هپتیک تاچ و 3D Touch در رابط کاربری آیفون‌ها

شرکت اپل از سال 2018 تلاش کرد تا سیستم کاربری هپتیک تاچ را جایگزین تاچ سه بعدی یا 3D Touch کند. هپتیک تاچ در سال 2018 و برای اولین بار در آیفون XR آماده عرضه شد و در سال 2019 در تمامی مدل‌های آیفون و به طور کامل جایگزین 3D Touch شد.

در این میان، سؤال اصلی این است که تفاوت هپتیک تاچ در مقایسه با 3D Touch چیست و گوشی‌های مبتنی بر این تلفن هوشمند چگونه به روند کاری خود در سیستم عامل آی او اس ادامه می‌دهند.

3D Touch یا همان تاچ سه بعدی اولین بار در سال 2015 و مشخصاً در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس رونمایی شد. این قابلیت در کنار دوربین بهبود یافته تنها تغییرات مهم و قابل توجه آیفون 6 اس نسبت به نسل قبلی بود. کاربران با استفاده 3D Touch می‌توانستند روی آیکون‌های مختلف نمایشگر لمسی فشار بیشتری بیاورند تا از آن طریق منوها و آپشن‌های دیگری را ببینند. این قابلیت تا آیفون XS و XS Max نیز آماده عرضه شده بود با این حال مشکلات مربوط به قرار دادن سنسورهای مربوط به آن در نمایشگرهای اولد باعث شد تا اپل از تعبیه آن در دستگاه‌های جدید صرف نظر کند.

از طرف دیگر، هپتیک تاچ با استفاده از تپتیک انجین می‌تواند دقیقاً همان فیدبک ها و واکنش‌های 3D Touch را به کاربران ارائه دهد؛ با این تفاوت که کاربران دیگر نیازی به فشار دادن انگشت روی نمایشگر ندارند و تنها با نگه داشتن انگشت دست می‌توانند از این رابط کاربری جدید استفاده کنند.

از لحاظ کاربری و دقت استفاده، می‌توان گفت که هپتیک انجین در آی او اس 12 و زیر شاخه‌های آن با مشکلات زیادی مواجه بود؛ اما این رابط کاربری در آی او اس 13 به طور کامل بهبود یافته از این پس کاربران می‌توانند به صورت سریع و با همان کیفیت 3D Touch از آن برای فراخوانی آپشن‌های بیشتر استفاده کنند.

هپتیک تاچ شباهت بسیار زیادی به رابط کاربری سیستم عامل اندروید دارد؛ با این حال استفاده مداوم از آن باعث تسهیل کار با سیستم عامل آی او اس می‌شوند.

تنها مشکلی که می‌توان در رابط کاربری هپتیک تاچ مشاهده کرد، به کاهش سرعت استفاده و فراخوانی آپشن های مختلف در مقیاس چند دهم ثانیه است که این مسئله اهمیت بسیار زیادی ندارد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420