لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مبارزه بر سر پتنت ها، ممکن است باعث توقف فروش آیفون شود

مبارزه بر سر پتنت ها، ممکن است باعث توقف فروش آیفون شود

یکی از مهم‌ترین تأمین کننده‌های قطعات آیفون به تازگی با مشکلاتی قانونی برای نقض پتنت های یک کمپانی دیگر مواجه شده است که ممکن است در آینده باعث توقف فروش آیفون‌ها در برخی از کشورهای دنیا شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، کارخانه TSMC در اوت سال جاری میلادی به خاطر نقض تعدادی از پتنت های Global Foundries با یک پرونده قانونی مواجه شده بود. Global Foundries طی شکایت خود اعلام کرده بود که TSMC در تولید انبوه تراشه‌های سری A به کار رفته در آیفون‌ها 16 پتنت اختصاصی این شرکت را به صورت غیرقانونی مورد استفاده قرار داده است. Global Foundries در پایان از دادگاه درخواست کرده بود که دستور توقف فروش تلفن‌های هوشمند آیفون در کشورهای آمریکا و آلمان را صادر کند.

در این میان، TSMC نیز به تازگی در اقدامی تلافی جویانه از شرکت Global Foundries به خاطر نقض 25 پتنت اختصاصی شکایت کرده است که این مسئله باعث بالا گرفتن مبارزه حقوقی میان این دو شرکت سازنده تراشه‌های پردازشی شده است.

TSMC ضمن تأکید بر بی‌اساس بودن ادعاهای مطرح شده از طرف Global Foundries اعلام کرده که در حال بررسی خسارات مالی ایجاد شده ناشی از این ادعای اخیر است و در صورت پیدا کردن شواهد لازم، درخواست غرامت خود را به دادگاه تحویل می‌دهد.

گفتنی است که این اولین باری نیست که شرکت اپل و یکی از تأمین کننده‌های آن به دلیل مشکلات مربوط به پتنت ها با پرونده‌های قانونی مواجه می‌شوند. سال 2018 میلادی شرکت کوالکام ادعا کرده بود که اپل در توسعه تراشه‌های ارتباطی به کار رفته در آیفون XS و XS Max از پتنت های اختصاصی این کمپانی استفاده کرده بوده است و اطلاعات مربوط به پتنت های کوالکام را در اختیار شرکت اینتل که تأمین کننده اصلی تراشه‌های ارتباطی آیفون‌ها به حساب میاید، گذاشته بود. این پرونده قانونی باعث شد تا فروش آیفون‌ها برای مدت زمانی کوتاه در کشور آلمان و چین متوقف شود و پس از آن اپل مجبور به توافق قانونی با شرکت کوالکام شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420