لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حفره امنیتی جدید امکان جیلبریک کردن آیفون 4 تا آیفون X را به هکرها می‌دهد

حفره امنیتی جدید امکان جیلبریک کردن آیفون 4 تا آیفون X را به هکرها می‌دهد

بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که یک حفره امنیتی جدید امکان جیلبریک کردن آیفون 4 تا آیفون X را به هکرها و توسعه دهندگان می‌دهد.

اکانت توییتری axi0mX به‌تازگی اطلاعاتی را در سند جدید متن باز با عنوان checkm8 را منتشر کرده که از طریق آن تمامی دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده A5 تا A11 امکان جیلبریک شدن را دارند. پردازنده‌های یاد شده در آیفون 4، آیفون 4 اس، آیفون 5 و 5 اس، 6 و 6 اس، 7، 8 و نسخه‌های پلاس آن‌ها به همراه آیفون X مورد استفاده و تولید قرار گرفته بودند.

علاوه بر این، دستگاه‌هایی که پس از آیپد نسل دوم و آیپاد تاچ نسل 5 آماده عرضه شده‌اند نیز می‌توانند با استفاده از این ابزار متن باز جیلبریک شوند.

این اولین ابزاری است که از زمان انتشار آیفون 4 در سال 2010 تاکنون امکان جیلبریک کردن تمامی دستگاه‌های تولید شده توسط اپل را دارد و می‌تواند روی صدها میلیون دستگاه مبتنی بر سیستم عامل آی او اس تأثیر بگذارد. این ابزار در حقیقت از حفره‌های امنیتی Bootroom استفاده می‌کند که در طول دهه گذشته به صورت read-only در آمده بود.

این ابزار به صورت عمومی در وب سایت گیت هاب در اختیار کاربران و هکرها قرار گرفته است و امکان جیلبریک کردن بسیاری از دستگاه‌های تولید شده توسط اپل را به صورت مستقیم می‌دهد. توسعه دهنده این ابزار اعلام کرده که شرکت اپل امکان پچ کردن و از بین بردن این حفره امنیتی را ندارد؛ چرا که با آپدیت‌های نرم افزاری نمی‌توان آن را از بین برد.

تنها راه مقابله با این نفوذ امنیتی توسعه دستگاه‌های جدید با پردازنده‌های نسل جدید نظیر A12 به بعد است که به‌احتمال زیاد شرکت اپل برای مقابله با جیلبریک کردن دستگاه‌ها محصولات بعدی خود را با این پردازنده‌ها آماده عرضه به بازار می‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373