لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هفت دلیل برای جیلبریک نکردن آیفون

هفت دلیل برای جیلبریک نکردن آیفون

همیشه برای کاربران اپلی یا اونهایی که میخواهند آیفون یا آیپد بگیرن سوال بوده جلیبریک بکنیم یا نه! بسیاری از کاربران عادی آیفون، آیپد و آیپاد لمسی اصلاً نیازی به جیلبریک دستگاه پیدا نمی کنند و در نهایت استفاده ای هم از آن نخواهند برد. بنابراین بازهم تکرار می کنیم که جیلبریک برای همه کاربران گزینه مناسبی نیست. حالا که این را گفتیم بهتر است برایتان توضیح دهیم که چرا جیلبریک را توصیه نمی کنیم.

 

iphone-jailbreak-and-unlock.jpg

جای تعجب ندارد که کمپانی اپل نیز مخالف جیلبریک کردن است. هفت دلیلی که می خواهیم در اینجا برای جیلبریک نکردن دستگاه توضیح دهیم مستقیماً توسط تیم پشتیبانی اپل ارائه شده و روی مشکلاتی تاکید دارد که در صورت جیلبریک کردن دستگاه به وجود می آیند.

  1. ضعیف شدن امنیت دستگاه
  2. عدم یایداری iOS و ابزارک ها
  3. کاهش عمر باطری
  4. صدا و اطلاعات غیرمطمئن
  5. اختلال در خدمات
  6. عدم توانایی در استفاده از بروزرسانی های نرم افزاری بعدی (بروزرسانی های iOS)
  7. اپل خدمات خود را در اختیار دستگاه های جیلبریک شده قرار نمی دهد.

اگر تا اینجا به این موضوع علاقه مند شده اید توصیه می کنیم مقاله زیر که توسط خود اپل تهیه شده و در آن مجموعه دلایل و مشکلات بوجود آمده پس از جیلبریک دستگاه توضیح داده شده اند را بخوانید. متن کامل آن در زیر آمده است:

iOS به گونه ای طراحی شده که از زمان روشن شدن دستگاه محیطی امن و قابل اطمینان را برای کاربر فراهم آورد. ویژگی های امنیتی گنجانده شده (Built-in) در آن از دستگاه در مقابل بدافزارها و ویروس ها محافظت کرده و دسترسی به اطلاعات شخصی را امن و مطمئن می سازد. انجام تنظیمات متفرقه روی iOS یا همان جیلبریک این ویژگی های امنیتی را دور زده و می تواند مسائل و مشکلات عدیده ای برای آیفون، آیپد و آیپاد لمسی به وجود آورد از جمله:

ضعیف شدن امنیت دستگاه: جیلبرک کردن دستگاه باعث کاهش لایه های امنیتی طراحی شده برای حفظ امنیت اطلاعات شخصی شما و دستگاهتان می شود. با حذف لایه امنیتی هکرها می توانند به راحتی اطلاعات شخصی شما را دزدیده، دستگاهتان را خراب کنند، به شبکه حمله کنند، بدافزار، نرم افزارهای جاسوسی و یا ویروس وارد دستگاهتان کنند.

عدم پایداری: بروز اختلال های مکرر و غیرمنتظره، از کارافتادن ابزارک های اصلی و فرعی و از دست رفتن اطلاعات

کاهش عمر باطری: نرم افزارهای هک شده  به سرعت باطری دستگاه را خالی می کنند.

صدا و اطلاعات غیرمطمئن: قطع تماس، کندی در اتصالات دیتا و تاخیر و عدم صحت اطلاعات مکانی

اختلال در خدمات: خدماتی مانند تماس صوتی-تصویری، آب و هوا، و اطلاعات بورس مختل شده و یا از کار خواهند افتاد. بعلاوه، ابزارک های فرعی که از سرویس اعلام هشدار ها (Push Notifications) استفاده می کنند دیگر قادر به دریافت این اعلام ها یا اینکه اعلام های مربوط به دیگر دستگاه ها را دریافت می کنند. دیگر سرویس ها مانند ابر اپلی (iCloud) و Exchange نیز در همگام سازی اطلاعات با سرورهایشان به مشکل برمی خورند.

عدم توانایی در استفاده از بروزرسانی های نرم افزاری بعدی: تنظیمات متفرقه iOS می تواند مشکلات غیر قابل جبرانی را ایجاد کند. به همین دلیل ممکن است نتوانید از بروزرسانی های بعدی برای آیفون، آیپد و یا آیپاد هک شده استفاده کنید.

اپل به شدت مخالف نصب هرگونه  نرم افزار هک کننده iOS است. بعلاوه اعمال تنظیمات متفرقه نوعی سرپیچی از مقررات نرم افزاری است که برای کاربران تعیین شده و اپل بعد از آن هیچ گونه خدماتی به دستگاه هایی که اینگونه نرم افزارهای متفرفه را نصب کرده اند ارائه نخواهد کرد.

آیا هفت دلیل فوق به اندازه کافی قانع کننده بودند. اگر نه بهتر است این را هم بدانید که اپل هیچگونه خدمات ضمانت و پس از فروشی به دستگاه های جیلبرک شده ارائه نخواهد کرد. این موضوع بسیار مهم است چون اگر هنگام جیلبرک کردن دستگاه به مشکل بربخورد و شما هم نتوانید مشکلش را برطرف کنید اپل ممکن است هیچ کمکی در این رابطه به شما نکند.

 

 

البته همچنان باید بگوییم که جیلبریک برای کاربران حرفه ای که درک درستی از خطرات مربوط به آن دارند گزینه بدی نیست. بنابراین اگر شک دارید که این کار را انجام بدهید یا نه بهتر است اصلاً آنرا انجام ندهید چون می تواند بیشتر از آنچه فکر می کنید دستگاهتان را دچار مشکل کند و بسیاری از ویژگی ها و امکانات دستگاهتان بکاهد. در نهایت تصمیم با شماست.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373