لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بیانیه سامانه همتا در مورد ثبت گوشی‌های قاچاق به صورت مسافری

بیانیه سامانه همتا در مورد ثبت گوشی‌های قاچاق به صورت مسافری

 نزدیک به دو هفته از زمان انتشار خبرهای مربوط به سو استفاده از پاسپورت حجاج برای ثبت و رجیستری گوشیهای قاچاق در شبکه مخابراتی ایران می‌گذرد و حالا سامانه همتا بیانیه‌ای را به نقل است حمیدرضا دهفانی‌نیا منتشر کرده است و در این به ثبت گوشی‌های قاچاق به صورت مسافری اشاره کرده است.

دهقانی‌نیا اعلام کرده که از ابتدای شهریور سال جاری، بیش از یک میلیون تلفن همراه از طریق مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند که 65 درصد از آن‌ها زیر شاخه‌های تلفن‌های هوشمند بوده‌اند. وی اعلام کرده که سو استفاده از اطلاعات مسافرین برای ابزار اصلی برای ثبت گوشی‌های قاچاق در شبکه مخابراتی است.

متن سامانه همتا و نقل قول این سامانه از دهقانی‌نیا به شرح زیر است: 

«صرفه اقتصادی بالا» انگیزه اصلی ثبت مسافری گوشی‌های قاچاق است/ امکان سوء استفاده گسترده از اطلاعات هویتی زائران اربعین

«حمیدرضا دهقانی‌نیا» مدیر کل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و «سخنگوی طرح رجیستری» در مصاحبه با خبرگزاری مهر:

از ابتدای شهریور بیش از یک میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه به طور رسمی وارد کشور شده که ۶۵ درصد آن‌ها گوشی‌های هوشمند هستند.

با همکاری سازمان حمایت، سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه جامع گارانتی» در بستر سامانه جامع تجارت پیاده‌سازی شده است و شرکت‌های واردکننده گوشی تلفن همراه موظف شده‌اند که شناسنامه گارانتی خود را در این سامانه ثبت و تائیدیه مربوطه را دریافت نمایند.

از ابتدای خرداد امسال و پس از ضابطه‌مند شدن واردات مسافری، ۹۹ شرکت‌ توانسته‌اند در سامانه جامع تجارت ثبت سفارش کنند و به علاوه در این مدت ۸۳ شرکت اقدام به واردات تلفن همراه کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۳۶ شرکت واردکننده، مجوز معتبر واردات تلفن همراه دارند که از این میان بیش از ۴۰ شرکت جدید در ۴ ماه اخیر اقدام به دریافت مجوز واردات کرده‌اند.

اصلی‌ترین انگیزه برای سوء استفاده از «رویه ثبت مسافری تلفن همراه» را می‌توان صرفه اقتصادی بالای آن دانست و این انگیزه کماکان برای افراد سودجو وجود دارد که دستگاه‌های قاچاق را به صورت مسافری ثبت کنند.

در فرآیند فعلی ثبت تلفن همراه مسافری هیچ گونه سازوکاری برای احراز این موضوع که آیا گوشی تلفن همراه واقعاً همراه مسافر وارد کشور شده است یا خیر وجود ندارد. یقیناً ادامه روند ثبت غیرحضوری گوشی‌های مسافری باعث استمرار این معضل می‌شود.

موضوع سوء استفاده از اطلاعات هویتی، فقط مختص به حجاج نیست و امکان سوء استفاده از تمامی مسافرانی که به تازگی وارد کشور شده‌اند، وجود دارد.

با توجه به در پیش بودن ایام زیارتی اربعین و تعداد قابل توجه زائران ایرانی، امکان ثبت تعداد قابل توجهی گوشی قاچاق به وجود خواهد آمد که یقیناً می‌تواند واردات رسمی و قانونی تلفن همراه را مختل کند و باعث تضییع حقوق دولت، بخش خصوصی و مصرف‌کننده شود.

ضروری است نهادهای متولی طرح رجیستری در جلسه آتی «کمیته راهبری طرح رجیستری» راهکارهای خود برای پیشگیری از این قضیه را ارائه کنند.

کانال رسمی آموزش و اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری)

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420