لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا آیفون ۱۱ خریداری شده توسط زائران اربعین رجیستر می‌شود؟

آیا آیفون ۱۱ خریداری شده توسط زائران اربعین رجیستر می‌شود؟

 یکی از مهمترین سؤالاتی که پس از معرفی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و در طول چند روز گذشته مطرح شده، این است که آیا گوشیهای خریداری شده توسط زائران اربعین رجیستر میشود یا این دستگاهها امکان استفاده در شبکه ایران را ندارند.

بسیاری از افراد که در طول ماه آینده قصد سفر به کربلا را دارند، تصمیم دارند تا با مراجعه به فروشگاه‌های اربیل اقدام به خرید آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پلاس را دارند و می‌خواهند این محصولات را برای استفاده شخصی یا فروش به ایران بیاورند.

در این میان سؤال بسیاری از کاربران اِن آی سی در طول یکی دو روز گذشته این بوده که آیا این تلفن‌های هوشمند که توسط زائران کربلا در اربعین خریداری می‌شود امکان رجیستر شدن را دارد یا این دستگاهها امکان استفاده در شبکه ایران را نخواهند داشت.

پاسخ به یک سؤال مهم: آیفون ۱۱ خریداری شده از اربیل امکان رجیستر شدن را دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که به طور کل، سامانه همتا و دیگر سازمان‌های دخیل در طرح رجیستری هنوز هیچ اطلاعاتی در این زمینه ارائه نداده‌اند و به طور قطعی نمی‌توان گفت که این محصولات در شبکه مخابراتی ایران رجیستر می‌شوند. با این حال می‌توان حدس زد که اتفاقات رخ داده در جریان حج امسال و تلاش سودجویان برای سوءاستفاده از پاسپورت حجاج در روند رجیستر کردن گوشیهای خریداری شده از عراق نیز تأثیر بگذارد و خریداران امکان رجیستر کردن گوشی‌های خریداری شده از اربیل را نداشته باشند. 

واکنش تند وزیر ارتباطات، سامانه همتا و رئیس سازمان تنظیم مقررات در مورد سوءاستفاده از پاسپورت حجاج

نزدیک به دو هفته پیش بود که خبرگزاریهای مختلف گزارشهایی در مورد سوءاستفاده برخی از افراد از پاسپورت حجاج را دادند که با واکنش تند وزیر ارتباطات، سامانه همتا و رئیس سازمان تنظیم مقررات همراه شد. وزیر ارتباطات اعلام کرد که با فعالیت سودجویان برای رجیستر کردن گوشیهای حجاج برخورد می‌کند و این مسئله را تضییع حقالناس خوانده بود.

علاوه بر این حسین فلاح جوشقانی «رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» نیز در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: ۲۰۰ دفتر فروش مربوط به اپراتورها به علت تخلف در ارائه سیمکارت رایگان برای حجاج بهمنظور سوءاستفاده از آن برای رجیستری گوشی قاچاق تعلیق شدند.

با توجه به موارد فوق میتوان حدس زد که شاید در آینده نزدیک و مشخصاً تا یک ماه دیگر، امکان رجیستر کردن گوشی‌های خریداری شده توسط زائران اربعین مسدود یا محدود شود. البته این مسئله به صورت صد درصد تائید نشده است و ممکن است چنین اتفاقی هرگز نیافتد، با این حال باید به یاد داشت که خرید گوشی از عراق در شرایط کنونی مستلزم پذیرفتن ریسک عدم رجیستر شدن این محصولات خواهد بود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420