لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دیدگاه سیری باید بی‌طرف و خنثی باشد

دیدگاه سیری باید بی‌طرف و خنثی باشد

بررسی‌های اولیه از سندهای داخلی سیری حاکی از آن است که شرکت اپل در توسعه دستیار هوشمند سیری تلاش کرده تا به صورت کامل بی‌طرف و خنثی باشد.

شرکت اپل در سندهای داخلی خود اعلام کرده که دستیار هوشمند سیری به طور کامل از قوانین ایزاک آسیموف پیروی می‌کند و هیچ تغییری در روند توسعه و رفتار کاربری خارج از این قوانین انجام نخواهد داد. خبرگزاری گاردین به تازگی اطلاعات مربوط به این سند داخلی را به دست آورده است و نشان داده که شرکت اپل به صورت عمدی در توسعه و عرضه این دستیار هوشمند صوتی روند بی‌طرفانه را پیش گرفته است.

قوانین سه گانه آسیموف شامل موارد زیر می‌شود که اپل در توسعه دستیار دیجیتالی سیری به عنوان یک محصول مبتنی بر هوش مصنوعی به طور کامل آن‌ها را رعایت کرده است:

  • 1.هوش مصنوعی نباید خود را به عنوان یک انسان جا بزند و نباید تلاشی برای القای این موضوع به مخاطب انسانی خود داشته باشد
  • 2.هوش مصنوعی نباید وارد استانداردها و بحث‌های اخلاقی و عقیدتی انسان‌ها شود و تنها باید تغییراتی بر اساس موقعیت مکانی مخاطب داشته باشد. (نظیر تغییر زبان برای کاربری مشخص در یک کشور خاص)
  • 3.هوش مصنوعی نباید قانون وضع کند و چیزی را ارزش یا ضد ارزش در نظر بگیرد و آن را به انسان‌ها تحمیل کند

بر اساس قوانین یاد شده، گاردین اعلام کرده که شرکت اپل به طور کامل و با رعایت هر سه قانون ایزاک آسیموف هوش مصنوعی سیری را توسعه داده است. این در حالی است که شرکت گوگل و آمازون در توسعه دستیارهای دیجیتالی خود این مسئله را رعایت نکرده‌اند.

گاردین برای اشاره به این مسئله مثال دیدگاه فمینیستی در هوش مصنوعی دستیارهای دیجیتالی را زده است. بر اساس این مثال، سیری به هیچ وجه به این سؤال که «آیا تو یک فمینیست هستی؟» پاسخی نخواهد داد و به گونه‌ای سعی در عوض کردن موضوع بحث می‌کند. این در حالی است که گوگل و الکسا صراحتاً اعلام می‌کنند که فمینیست هستند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373