لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

صدها هزار شماره تلفن از اکانت‌های فیس بوک لو رفت

صدها هزار شماره تلفن از اکانت‌های فیس بوک لو رفت

 لو رفتن اطلاعات کاربران فیس بوک پایان ندارد و حالا مشخص شده که صدها میلیون شماره تلفن شخصی کاربران از اکانت‌های فیس بوک آن‌ها لو رفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری Techcrunch نفوذ امنیتی هکرها به یکی از سرورهای اصلی فیس بوک باعث فاش شدن شماره تلفن بیش از 419 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شده است. خبرگزاری یاد شده اعلام کرده که سرور فیس بوک از هیچ سیستم امنیتی برخوردار نبوده و حتی پسوردی روی آن تنظیم نشده بود و به همین دلیل هکرها توانسته‌اند به اطلاعات قابل توجهی از کاربران دست پیدا کنند.

این اطلاعات مربوط به شماره تلفن بیش از 133 میلیون کاربر در آمریکا، 18 میلیون کاربر در انگلستان و 50 میلیون شماره تلفن در ویتنام بوده است. موارد فاش شده همچنین شامل اطلاعات شخصی و آیدی فیس بوک کاربران نیز بوده است و دارندگان این اطلاعات می‌توانند شماره هر یک از افراد را با آیدی فیس بوک آن‌ها و نام کاربری‌شان تطبیق دهند.

فیس بوک بیش از یک سال پیش دسترسی عمومی به شماره تلفن‌های کاربران را مسدود کرده بود با این حال اطلاعات سرور یاد شده برای مدت زمان بیشتری در این دیتابیس ذخیره شده بودند. بر این اساس نام‌های کاربری فاش شده مربوط به آن دسته از کاربرانی است که بیش از یک سال در فیس بوک عضو شده بودند.

شماره تلفن‌های فاش شده می‌تواند امکان استفاده‌های ناصحیح و نقض حقوق شخصی کاربران را برای هکرها فراهم کند. بر این اساس هکرها می‌توانند کارهایی نظیر هک کردن سیم کارت‌ها را از این طریق انجام داده و مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کنند.

گفتنی است که فیس بوک هنوز در این زمینه ادعایی را مطرح نکرده است و معلوم نیست که این کمپانی چه تمهیداتی را برای عدم تکرار این رویداد در نظر خواهد گرفت. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373