لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار سامانه همتا برای برخورد با متخلفین

هشدار سامانه همتا برای برخورد با متخلفین

 سامانه همتا روز گذشته بیانیه‌ای را از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و در مورد برخورد با متخلفین هشدار داده است.

سامانه همتا به صورت مستمر اقدام به کشف تخلفات مختلف در سراسر کشور می‌کند و طی آن اقدام متخلفین را به مقامات مسئول گزارش می‌کند. همتا اعلام کرده که در صورت پیدا کردن تخلفات در شبکه‌ها صرفاً به مسدود سازی دستگاه‌های غیرقانونی اکتفا نمی‌کند و از طریق مراجع قضایی اقدام به پیگرد قانونی متخلفین می‌کند.

متن بیانیه سامانه همتا به شرح زیر است:

برخورد پیوسته سامانه کشف تخلف همتا با تخلفات/ معرفی متخلفان به مراجع ذی‌ربط

همان‌گونه که در تاریخ 6 مرداد 98 به اطلاع مخاطبان محترم کانال اطلاع‌رسانی همتا رسید ، بیش از 50 هزار دستگاه با شناسه‌ (IMEI) جعلی که با سوء استفاده از شناسه‌ دستگاه‌های مجاز قصد معرفی خود به‌عنوان دستگاه قانونی به شبکه‌های اپراتوری را داشتند، توسط سامانه همتا مسدود گردید.

هم‌اکنون و با گذشت یک ماه از برخورد قبلی، به اطلاع می‌رساند «بیش از 20 هزار دستگاه تلفن همراه» که به انحاء مختلف قصد دور زدن سامانه همتا را داشتند، پس از پایش فعالیت طی یک بازه زمانی و احراز تخلف مسدود گردیدند. از جمله تخلفاتی که در این مرحله مورد برخورد قرار گرفته است، می‌توان به سوء استفاده از شناسه دستگاه‌های قانونی از طریق کپی کردن و بارگذاری آن روی دستگاه‌های غیرقانونی اشاره نمود.

همان‌گونه که قبلاً نیز مکرراً به افراد سودجو و متخلف هشدار داده شده است، سامانه کشف تخلف همتا بی‌وقفه و به طور مستمر و برخط، تمامی فعل و انفعالات شبکه اپراتوری را به صورت سیستمی رصد می‌نماید. این سامانه پس از شناسایی اولیه تخلف و شناسایی تکمیلی شبکه متخلفین و اتخاذ تدابیر مقتضی نسبت به مسدودسازی دستگاه‌های مربوطه اقدام می‌نماید.

با توجه به عدم تغییر رفتار برخی از متخلفان و اصرار ایشان بر این اقدامات مجرمانه، از این پس صرفاً به مسدودسازی دستگاه‌های متخلف اکتفا نخواهد شد و «برخورد قضایی با اشخاص متخلف» در دستور کار نهادهای قضایی و امنیتی قرار خواهد گرفت. سامانه همتا نیز به‌عنوان متولی اصلی طرح رجیستری و در راستای حمایت از حقوق افراد زیان دیده، اطلاعات مربوط به افراد متخلف را در اختیار این نهادها قرار خواهد داد.

اکیداً به خریداران محترم توصیه می‌شود در صورتی که قصد خرید دستگاه با قابلیت نصب سیم کارت دارند جهت جلوگیری از متضرر شدن، حتماً پیش از خرید از طریق #7777* استعلام اصالت نموده و حتماً مدل و برند ذکر شده در پاسخ استعلام اصالت HAMTA را با مدل و برند دستگاه و همچنین جعبه دستگاه تطابق دهند و در صورت هرگونه مغایرت، اکیداً از خرید دستگاه صرف نظر نمایند. همچنین حتماً فاکتور معتبر شامل آدرس و شماره تماس فروشگاه، مدل و برند و شناسه IMEI دستگاه، قیمت و مهر فروشگاه از فروشنده دریافت نمایند، تا در صورت بروز مشکل، امکان پیگیری از مراجع ذی‌ربط برای ایشان موجود باشد.

سامانه همتا

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373