لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آسیب پذیری استیم به خاطر یک اشتباه فاش شده بود

آسیب پذیری استیم به خاطر یک اشتباه فاش شده بود

نزدیک به دو هفته پیش بود که اطلاعاتی در مورد افشای یکی از آسیب‌پذیری‌های استیم در سیستم عامل ویندوزمنتشر شده بود که باعث ایجاد سروصدای زیادی شد و حالا استیم اعلام کرده که این افشاگری ناشی از یک اشتباه امنیتی بوده است.

بر اساس این گزارش‌های پیشین، هکرها توانسته‌اند یک باگ امنیتی را در سرویس استیم و نرم افزار نصب شده از آن در ویندوز 10 پیدا کنند که از آن طریق به صورت ریموت کدهای مختلف را روی کامپیوترهای شخصی کاربران اجرا کنند. هکرها و تحلیلگران امنیتی اعلام کرده‌اند که این باگ امنیتی به گونه‌ای بوده است که هکرها در صورت نفوذ به کامپیوترهای قربانی به همان اندازه دسترسی و نفوذ خواهند داشت که در حالت عادی امکان دسترسی فیزیکی را در آن داشته باشند.

در این میان، توسعه دهندگان استیم در شرکت Valve به تازگی اعلام کرده‌اند که افشای این آسیب پذیری ناشی از یک اشتباه فنی مهم بوده است. بر اساس این ادعا، یکی از هکرهای کلاه سفید استیم که با شرکت Valve در زمینه کشف آسیب‌پذیری‌های مختلف همکاری می‌کرد، به اشتباه اطلاعات مربوط به آسیب پذیری احتمالی را به منابعی ناشناس ارائه داده است. استیم اعلام کرده که برای حفظ امنیت سرویس اجرای بازی خود با 263 متخصص و محقق امنیتی همکاری می‌کند و تا سقف 657 هزار دلار جایزه بابت پیدا کرده هر یک از باگ‌های امنیتی به آن‌ها پرداخت می‌کند.

با این حال یکی از متخصصین امنیتی پس از کشف آسیب پذیری یاد شده، تصمیم به ارسال اطلاعات مربوط به آن را به توسعه دهندگان استیم داشته که اشتباه این اطلاعات را به فرد دیگری ارسال می‌کند و در نهایت باعث افشای اطلاعات مربوط به این آسیب پذیری به صورت عمومی می‌شود. استیم بابت این مسئله از کاربران عذرخواهی کرده و اعلام کرده که مشکلات مربوط به این حرفه امنیتی را به‌زودی از بین خواهد برد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420