لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سیاست‌های مکان‌یابی اپل انحصارطلبانه می‌شود

سیاست‌های مکان‌یابی اپل انحصارطلبانه می‌شود

بررسی‌های اولیه انجام شده از نسخه‌های بتای جدید سیستم عامل آی او اس 13 حاکی از آن است که اپل سیاست‌های مکان یابی خود را انحصار طلبانه تر کرده است.

بر اساس این بررسی‌ها، توسعه دهندگان متوجه شده‌اند که در هفتمین بتای آی او اس 13 اپلیکیشن‌هایی که برای روند کاری خود نیاز به دسترسی موقعیت مکانی دارند، باید از این پس برای هر بار استفاده توسط کاربر درخواست دسترسی به اطلاعات جی پی اس کنند. تا پیش از این، کاربران می‌توانستند از گزینه Allow While Using the App برای ارائه دسترسی به تمامی اطلاعات مکانی استفاده کنند. اما اپل در توسعه آی او اس جدید تغییراتی ویژه را اعمال کرده است که کاربران در هر بار استفاده باید به صورت دستی اجازه دریافت اطلاعات جی پی اس را به اپلیکیشن مورد نظر بدهند.

این مسئله همچنین توسط شرکت تیم کوک، مدیر عامل اجرایی شرکت اپل نیز تائید شده است. وب سایت The Information اخیراً ایمیلی را از تیم کوک دریافت کرده که این مسئله را تائید می‌کند.

این در حالی است که اپل در توسعه آی او اس 13 هیچ محدودیتی برای دسترسی به موقعیت مکانی و اطلاعات جی پی اس توسط اپل مپس و دیگر اپلیکیشن‌های رسمی در نظر نگرفته است و کاربران می‌توانند به صورت مستقیم از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

با این حال اپلیکیشن‌هایی که توسط توسعه دهندگان شخص ثالث ساخته می‌شوند برای دسترسی به اطلاعات مسیرها و مکان‌ها باید در هر بار استفاده، درخواست مشخصی را به کاربران ارسال کنند. این مسئله از یک طرف باعث می‌شود تا سطح امنیت دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس افزایش پیدا کند و از طرف دیگر باعث می‌شود تا روند استفاده از اپلیکیشن‌ها تا حدودی سخت‌تر شود و حتی برخی از اپلیکیشن‌ها کارکرد صحیح و درست خود را از دست بدهند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420