لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیس بوک به خاطر ابزار تشخیص چهره خود به دادگاه می‌رود

فیس بوک به خاطر ابزار تشخیص چهره خود به دادگاه می‌رود

 شرکت فیس بوک مدت‌ها است که به خاطر ارائه قابلیت تشخیص چهره خود با مشکلات قانونی متعددی مواجه شده است و حالا این شرکت قرار است به خاطر تخطی از یکی از قوانین ایالتی در آمریکا در دادگاه حاضر شود.

دادگاه فدرال در ایالت ایلینویز آمریکا اقدام به افتتاح یک پرونده قانونی علیه شرکت اپل کرده است که طی آن مشخص شده است که این شرکت با ارائه قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی خود یکی از قوانین ایالتی در ایلینویز را نقض کرده است. فیس بوک از سال 2012 اقدام به رونمایی از ابزاری برای تشخیص هوشمند چهره کاربران از طریق عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خود کرد که به خاطر اعتراض بسیاری از فعالان حفاظت از حریم خصوصی از ارائه این قابلیت و ادامه استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرد.

با این حال این شرکت در سال 2015 و سال 2018 برای بار دیگر اقدام به استفاده مجدد از این سیستم احراز و تشخیص هویت کرد که با مقاومت بسیاری از کاربران و فعالان حریم خصوصی مواجه شد. بر این اساس بسیاری از طرف داران حفظ حریم خصوصی ضمن شکایت از شرکت فیس بوک اعلام کرده‌اند که این مسئله نقض بارز یکی از قوانین رسمی در ایالت ایلینویز است و شرکت فیس بوک و مدیران آن باید در مورد این مسئله پاسخگو باشند.

بر این اساس دادگاه فدرال قرار است در روزهای آینده برای بررسی موارد تخطی شده از طرف شرکت فیس بوک مدیران و وکلای این شرکت را به دادگاه احضار کند و بابت این فعالیت‌ها از آن‌ها توضیح بخواهد. خبرگزاری رویترز اعلام کرده که شرکت فیس بوک از همین حالا اقدام به توقف توسعه و استفاده از این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی کرده است با این حال مقامات فدرالی آمریکا هنوز بابت این مسئله متقاعد نشده‌اند و فیس بوک به احتمال زیاد بابت نقض حریم خصوصی کاربران با دردسرهای قانونی قابل توجهی مواجه شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420