لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هکرها می‌توانند از طریق کابل لایتنینگ به کامپیوترها نفوذ کنند

هکرها می‌توانند از طریق کابل لایتنینگ به کامپیوترها نفوذ کنند

 بررسی‌های امنیتی اخیر حاکی از آن است که هکرها می‌توانند از طریق یک ترفند جدید و با استفاده از کابل لایتنینگ به صورت ریموت به کامپیوترهای کاربران دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارش جدید وب سایت Motherboard هکرها اخیراً با اعمال تغییراتی خاص در کابل‌های لایتنینگ اورجینال تولید شده توسط اپل می‌توانند دستگاه‌های کاربران را طعمه قرار دهند و به کامپیوترهای آن‌ها نفوذ کنند. در این روش نفوذ و امنیتی، زمانی که یک کابل لایتنینگ دستکاری‌شده به کامپیوتر کاربران متصل می‌شود، در ظاهر هیچ تغییراتی در روند کاربری عادی دستگاه ایجاد نمی‌کند و در ظاهر تمامی کارهای عادی یک کابل معمولی را انجام می‌دهد؛ اما در باطن، کابل یاد شده می‌تواند به کاربران امکان دسترسی و نفوذ به کامپیوترهای کاربران به صورت ریموت را می‌دهد و هکرها می‌توانند از راه دور دستورهای متنی مختلفی را به کامپیوترهای مختلف وارد کنند.

این روش تا حدی پیشرفته و زیرکانه است که هیچ اثری از نفوذ هکرها به کامپیوتر کاربران بافی نمی‌گذارد و تنها راه جلوگیری از آن عدم استفاده از کابل لایتنینگ دستکاری‌شده است. این کابل‌ها می‌توانند آدرس آی پی کامپیوتر قربانی را از طریق مرورگر اینترنتی گوشی متصل شده به آن برای هکرها ارسال کنند تا از آن طریق دستورهای مختلفی را در ترمینال کامپیوترهای مک ارسال کنند.

افشا کننده این اطلاعات امنیتی برای توضیح ساده آسیب پذیری جدید گفته که هکرها در صورت موفقیت به ارائه کابل‌های لایتنینگ دستکاری‌شده به کاربران قربانی تا حدی می‌توانند به کامپیوترها دسترسی پیدا کنند که گویی ماوس و کیبورد این کامپیوترها را به طور کامل در اختیار خود قرار داده‌اند.

هکرها همچنین برای نفوذ از طریق این کابل‌های دستکاری‌شده باید ماکزیمم در فاصله یک‌صد متری آیفون و کامپیوترهای مک قرار داشته باشند. گفتنی است که این نفوذ تنها در کامپیوترهای مک و به‌شرط استفاده از یک دستگاه مبتنی بر درگاه لایتنینگ امکان پذیر است و روی کامپیوترهای ویندوزی تأثیری ندارد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373