لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیس آیدی با یک عینک و نوار چسب قابل نفوذ است

فیس آیدی با یک عینک و نوار چسب قابل نفوذ است

 گزارش‌های منتشر شده از کنفرانس بلک هت 2019 که دو روز پیش برگزار شد حاکی از آن است که برخی از هکرها توانسته‌اند با ابزارهایی بسیار ساده،؛ به فیس آیدی نفوذ کنند.

محققین امنیتی شرکت چینی تنسنت طی گزارش خود در جریان این کنفرانس اعلام کرده‌اند که با استفاده از یک عینک و نوار چسب توانسته‌اند سیستم سنجش هوشیاری فیس آیدی را گول بزنند و به آن نفوذ کنند. این محققین اعلام کرده‌اند که سیستم تشخیص هوشیاری فیس آیدی تنها چشم کاربران را تشخیص می‌دهد و پس از آن چهره صاحب دستگاه را برای احراز هویت اسکن می‌کند.

بر این اساس کاربران آیفون‌های مبتنی بر فیس آیدی زمانی که به تلفن هوشمند خود نگاه نکنند، نمی‌توانند از طریق سیستم احراز هویت بیومتریک قفل دستگاه را باز کنند. با این حال، محققین تنسنت اعلام کرده‌اند که با استفاده از یک عینک و چهار قطعه نوار چسب توانسته‌اند ابزاری را برای گول زدن سیستم تشخیص حواس فیس آیدی بسازند.

این عینک ساختگی می‌تواند امکان تشخیص چشم کاربران را برای فیس آیدی مختلف کند، به گونه‌ای که این سیستم احراز هویت احساس می‌کند که چشم کاربر باز است و از آن طریق قفل صفحه را باز می‌کند. این حفره امنیتی می‌تواند برای کاربرانی که هشیار کامل ندارند یا به‌زور مجبور به باز کردن قفل دستگاه خود می‌شوند بسیار خطرناک باشد و افراد ناشناس بتوانند به اطلاعات شخصی آن‌ها دسترسی پیدا کنند. عمده نگرانی استفاده از این حفره امنیتی به پلیس و دولت‌ها باز می‌گردد که ممکن است بتوانند در آینده به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است که فاش شدن این حفره امنیتی لزوماً به منزله نفوذ کامل به فیس آیدی نیست و شرکت اپل با همکاری تنست این مشکل را برطرف می‌کند تا امنیت کاربران به صورت بهینه‌تر از دستگاه‌های هوشمند آیفون و آیپد استفاده کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420