لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آی او اس 13 دسترسی فیس بوک و واتساپ را به داده‌های بک گراند محدود می‌کند

آی او اس 13 دسترسی فیس بوک و واتساپ را به داده‌های بک گراند محدود می‌کند

 شرکت اپل تصمیم دارد تا در توسعه آی او اس 13 دسترسی اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک و واتساپ را به داده‌های در حال پردازش در بک گراند را محدود کند.

بر اساس گزارش وب سایت The Information شرکت اپل در توسعه نسخه جدید سیستم عامل آی او اس تصمیم دارد تا محدودیت‌های زیادی را برای سرویس‌های آنلاین توسعه داده شده توسط شرکت فیس بوک ایجاد کند. تا پیش از این مشخص شده بود که اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط یس بوک شامل فیس بوک مسنجر و واتساپ اطلاعات کاربران را حتی در زمان فعال نبودن نیز جمع آوری می‌کنند و آن‌ها را برای اهداف خاص نظیر انتشار محتوای تبلیغاتی هوشمند مورد استفاده قرار می‌دهند. این مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد و حتی مدیران شرکت اپل نگرانی‌هایی را در مورد نقض حریم خصوصی به دست فیس بوک منتشر کنند.

بر این اساس اپل در توسعه و عرضه آی او اس 13 تلاش کرده تا با توسعه ابزارهای امنیتی خاص به فرایند جمع آوری اطلاعات مربوط به شرکت‌های مختلف پایان دهد. بر این اساس اپل در این نسخه از سیستم عامل همراه تغییراتی را در API اپلیکیشن‌های مبتنی بر تماس VoIP ایجاد کرده که از آن طریق اپلیکیشن‌های مختلف پیام رسان و تماس صوتی نتوانند به تمامی اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشته باشند و اطلاعات شخصی کاربران به صورت ایمن‌تر در دستگاه‌های هوشمند حفظ شود.

یکی از منابع آگاهی که با The Information در این زمینه صحبت کرده، اعلام کرده که اپل تصمیم دارد تا از این طریق فیس بوک را مجبور کند تا اپلیکیشن‌های پیام رسان خود را تغییر دهد و از این پس در طراحی آن‌ها ابزارهای مربوط به جمع آوری اطلاعات کاربران را در آیفون‌ها مورد استفاده قرار ندهند. گفتنی است که این قابلیت قرار است در آی او اس 13 که تا ماه آینده آماده عرضه می‌شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420