لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار سامانه همتا در مورد تخلف در جعل شناسه

هشدار سامانه همتا در مورد تخلف در جعل شناسه

 سامانه همتا به تازگی و برای بار دیگر در مورد فعالیت برخی از سودجویان در زمینه جعل شناسه IMEI و سو استفاده از آن برای رجیستر کردن دستگاه‌های قاچاق در شبکه همراه هشدار داده است.

این سامانه اعلام کرده که در صورتی که افراد بدون اطلاع از جعلی بودن شناسه، دستگاهی را خریداری کرده باشند می‌توانند مراتب را به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع داده و این سازمان با متخلفین برخورد خواهد کرد.

در بخش پایانی این پیام اعلام شده که جعل شناسه گوشی تلفن همراه بر اساس ماده 33 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ماده ششم قانونی جرائم رایانه‌ای به عنوان جرم شناخته شده و بین 1 تا 5 سال حبس یا جزاینقدی از دو میلیون تا 10 میلیون تومان را در پی خواهد داشت.

گفتنی است که طرح رجیستری از نیمه دوم سال 1396 اجرایی شده است و بر اساس قانون، هر تلفن همراه جدید وارد شده در کشور باید با پرداخت هزینه رجیستری مربوطه را از طریق سامانه گمرکی و ثبت در سامانه همتا رجیستر شود و در غیر این صورت سرویس‌های لازم برای کارکرد در شبکه را دریافت نخواهد کرد. طرح رجیستری بر این اساس کار می‌کند که تمامی تلفن‌های همراه موجود در بازار باید از مبادی قانونی وارد بازار شوند و تنها شرکت‌های دارای مجوز امکان واردات انبوه این محصولات را به داخل بازار ایران دارند؛ علاوه بر این، هر نفر به صورت سالیانه می‌تواند یک تلفن همراه را به صورت مسافری وارد کشور کند.

متن منتشر شده در کانال رسمی سامانه همتا در مورد هشدار برای تخلف در جعل شناسه IMEI تلفن‌های همراه قاچاق در بازار و شبکه تلفن همراه ایران به شرح زیر است:

برخورد قاطع سامانه همتا با تخلف جعل شناسه

به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند با پایش مستمر شبکه‌های اپراتوری توسط سامانه کشف تخلف که به عنوان یکی از زیرسامانه‌های سامانه همتا مشغول به فعالیت است، تخلفی گسترده که به تازگی در حوزه طرح رجیستری در حال وقوع بود، شناسایی گردید.

با بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید که در این تخلف افراد سودجو با سوء استفاده از شناسه IMEI دستگاه‌های مجاز قصد دور زدن طرح رجیستری را داشتند. در همین راستا تاکنون بیش از 50 هزار دستگاه با شناسه‌ جعلی که از طریق این تخلف قصد معرفی خود به عنوان دستگاه قانونی به شبکه‌های اپراتوری را داشتند، توسط سامانه همتا مسدود گردید.

به اطلاع تمامی افرادی که قصد دارند به انحاء مختلف طرح رجیستری را دور بزنند می‌رساند، تمامی فعل و انفعالات دستگاه‌های با قابلیت نصب سیم کارت در شبکه‌های اپراتوری به صورت مستمر تحت بررسی سامانه کشف تخلف طرح رجیستری است و هرگونه رفتار مشکوک و غیرعادی در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت سیستمی و بدون دخالت انسان شناسایی شده و در صورت محرز شدن تخلف، بدون فوت وقت با آن برخورد مقتضی صورت می‌پذیرد.

اکیداً به خریداران محترم توصیه می‌شود در صورتی که قصد خرید دستگاه با قابلیت نصب سیم کارت دارند جهت جلوگیری از متضرر شدن، حتماً پیش از خرید از طریق #7777* استعلام اصالت نموده و حتماً مدل و برند ذکر شده در پاسخ استعلام اصالت HAMTA را با مدل و برند دستگاه و همچنین جعبه دستگاه تطابق دهند و در صورت هرگونه مغایرت، اکیداً از خرید دستگاه صرف نظر نمایند.

در صورتی که افرادی بدون اطلاع از جعلی بودن شناسه این دستگاه‌ها اقدام به خرید نموده و از این محل متضرر شده باشند، می‌توانند با مراجعه به سازمان‌ تعزیرات حکومتی (http://www.tazirat135.ir/) و سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (http://www.cppo.ir/) نسبت به ثبت و تنظیم شکوائیه و احقاق حقوق تضییع شده خود اقدام نمایند.

طبق ماده 33 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بندهای الف و ب از ماده 6 قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس مرتکب جعل شناسه گوشی تلفن همراه (IMEI) بشود، مجرم شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. مجازات تعیین شده برای مرتکب در خصوص این جرم، حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا یک‌صد میلیون ریال یا هردو در نظر گرفته شده است.

​سامانه همتا

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420