لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیس اپ به نگرانی‌های امنیتی مطرح شده واکنش نشان داد

فیس اپ به نگرانی‌های امنیتی مطرح شده واکنش نشان داد

چالش اخیر راه افتاده برای استفاده از نرم افزار فیس اپ باعث ابراز نگرانی بسیاری از شرکت‌های امنیتی و کاربران شده است؛ حال توسعه دهندگان این اپلیکیشن در بیانیه‌ای، به این نگرانی‌ها واکنش نشان داده‌اند.

شرکت‌ها و تحلیلگران امنیتی اعلام کرده‌اند که فیس اپ توانایی ردیابی و ذخیره اطلاعات شخصی کاربران را خواهد داشت و این مسئله ممکن است در آینده برای بسیاری از کاربران دردسرساز شود. فیس اپ، یک اپلیکیشن تغییر تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش ابری است که می‌تواند تصویر چهره افراد را بر اساس سن، ظاهر و موارد دیگر تغییر دهد. این اپلیکیشن به طور قطع پردازش‌های لازم برای تغییر تصاویر را به صورت محلی و داخل تلفن‌های هوشمند انجام نمی‌دهد؛ بلکه این تصاویر به صورت مستقیم برای سرورهای پردازش ابری ارسال می‌شوند تا با انجام تغییرات مختلف دوباره به دستگاه کاربران ارسال شود.

نگرانی اول مطرح شده در مورد استفاده از اپلیکیشن این استارت آپ روسی، آپلود تصاویر شخصی کاربران در سرورهای ابری ناشناس است که ممکن است برای اهداف غیرمنصفانه تجاری، تبلیغاتی یا سیاسی مورد استفاده قرار بگیرد.

نگرانی دوم مطرح شده در مورد این اپلیکیشن به دسترسی‌های آن در تلفن‌های هوشمند باز می‌گردد. بسیاری از کاربران آیفون‌ها اعلام کرده‌اند که حتی در صورت عدم ارائه دسترسی فیس اپ به بخش Camera Roll این نرم افزار می‌تواند تصاویر این بخش را دریافت کند و آن‌ها را مورد پردازش قرار دهد.

در این میان، توسعه دهندگان فیس اپ در واکنش به این ابراز نگرانی‌ها، بیانیه‌ای را منتشر کرده و در آن اعلام داشته‌اند که این شرکت به هیچ وجه اطلاعات کاربران و تصاویر آن‌ها را به شرکت‌ها یا دولت‌ها نمی‌فروشد. توسعه دهندگان این اپلیکیشن ضمن تائید ذخیره سازی تصاویر چهره کاربران در فضای ابری، اعلام کرده‌اند که این تصاویر نهایتاً تا چهل و هشت ساعت در سرورهای فیس اپ باقی می‌ماند و پس از آن به صورت خودکار از سرورهای این اپلیکیشن پاک می‌شوند.

گفتنی است که با وجود تمامی این مسائل، هنوز مشخص نیست که استفاده از اپلیکیشن یاد شده به طور کامل امن است یا کاربران در دانلود و نصب آن باید احتیاط بیشتری کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420