لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

واتساپ برای اشتراک گذاری فایل‌ها در اندروید محدودیت ایجاد می‌کند

واتساپ برای اشتراک گذاری فایل‌ها در اندروید محدودیت ایجاد می‌کند

 توسعه دهندگان واتساپ تصمیم دارند تا در آینده نزدیک محدودیت‌های ویژه‌ای را برای اشتراک گذاری و ذخیره کردن فایل‌ها در اندروید اعمال کنند.

واتساپ در پاسخ به گزارش امنیتی جدید شرکت امنیتی سیمانتک تصمیم به اعمال چنین محدودیتی در سیستم عامل اندروید دارد. گزارش امنیتی سیمانتک به تازگی نشان داده که تعداد بد افزارهایی که می‌توانند از طریق دسترسی به کارت حافظه خارجی در اندروید اطلاعات کاربران را بربایند رو به افزایش است و به همین دلیل در زمینه انتقال فایل‌ها از طریق پیام رسان‌ها در گوشی‌های اندرویدی هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، واتساپ و تلگرام از لحاظ انتقال پیام‌ها و فایل‌ها از استانداردهای رمز گذاری قابل اعتمادی استفاده می‌کنند و از زمان ارسال فایل‌ها از دستگاه مبدأ تا دریافت آن‌ها در دستگاه مقصد از محتوای ارسالی محافظت می‌کنند. اما مشکل اصلی این پیام رسان‌ها ذخیره سازی اطلاعات در کارت حافظه خارجی است که بسیاری از اپلیکیشن‌های نصب شده دیگر در دستگاه‌های اندرویدی نیز به آن دسترسی خواهند داشت.

اپلیکیشن‌های واتساپ و تلگرام از فایل‌های دریافتی پس از ذخیره شدن در دستگاه‌های کاربران حفاظت نمی‌کنند و بد افزارها می‌توانند به صورت فرضی و تئوری به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

یکی از سخنگویان واتساپ در پاسخ به این گزارش امنیتی اعلام کرده که در آینده نزدیک تدابیر امنیتی سخت‌گیرانه‌تری را در نظر خواهد گرفت تا از آن طریق امنیت کاربران به صورت بهینه‌تر حذف شود. واتساپ اعلام کرده که در آینده تصمیم دارد تا روند ذخیره سازی فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را محدود کند تا در دستگاه‌های اندروید امنیت کاربران با کیفیت بیشتری حفظ شود.

گفتنی است که تلگرام و توسعه دهندگان آن هنوز درباره این گزارش هیچ ادعایی نکرده‌اند و واکنشی از خود نشان نداده‌اند؛ با این حال تحلیلگران امنیتی اعلام کرده‌اند که تلگرام نیز باید در آینده نزدیک به دنبال چاره‌ای برای رفع مشکلات این حفره امنیتی در سیستم عامل اندروید باشند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420