لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نمایشگرهای اولد با ال سی دی چه تفاوت‌هایی دارند؟

نمایشگرهای اولد با ال سی دی چه تفاوت‌هایی دارند؟

  یکی از مهم‌ترین تغییراتی که از سال 2017 و مشخصاً در زمان معرفی آیفون X در محصولات شرکت اپل صورت گرفت، استفاده از پنل نمایشگر اولد به جای ال سی دی بود که باعث افزایش قیمت این محصول در کنار کیفیت بالای نمایشگر شد. نمایشگرهای اولد بهترین فناوری حاضر برای ساخت نمایشگرهای مختلف به حساب میایند که البته قیمت بسیار بالایی هم دارند. این نمایشگرها از لحاظ کیفیت، عملکرد بسیار بهتری نسبت به نمایشگرهای ال سی دی دارند.

کدام یک از دستگاه‌های اپل با نمایشگر اولد تولید شده‌اند؟


  به‌طور کل تا به امروز تمامی مدل‌های آیفون به غیر سه مدل از نمایشگرهای ال سی دی استفاده می‌کنند. این آیفون‌ها شامل آیفون 5 اس، آیفون 6، آیفون 6 اس، آیفون 7 و آیفون 8 به همراه نسخه‌های پلاس آن‌ها در کنار آیفون XR می‌شوند. تمامی آیفون‌های تولید شده پیش از آیفون 5 اس نیز با همین فناوری ساخته شده بودند. علاوه بر این، تمامی دستگاه‌های آیپد و مک تا سال 2018 میلادی تماماً با نمایشگرهای ال سی دی آماده عرضه شده‌اند. اپل فقط در سال 2017 آیفون X و در سال 2018 آیفون XS و XS Max را با نمایشگر اولد تولید کرده است. با این حال شایعات حاکی از آن است که این شرکت تصمیم دارد تا در از سال 2020 تمامی آیفون‌ها، کامپیوترهای مک و آیپدها قرار است با این فناوری آماده تولید و عرضه شوند.

تفاوت نمایشگر اولد با ال سی دی در چیست؟

  به‌طور کل نمایشگرهای اولد یا همان organic light-emitting diode که به اختصار OLED نیز گرفته می‌شود، دارای چهار تفاوت مهم از لحاظ کاربری با نمایشگرهای مبتنی بر ال سی است:

روشنایی – Brightness پنل‌های اولد در مقایسه با نمایشگرهای ال سی دی

  به‌طور کل نمایشگرهای ال سی دی از لحاظ روشنایی و نور پس زمینه عملکرد بهتری نسبت به نمایشگرهای اولد دارند. نمایشگرهای اولد برخلاف نمایشگرهای ال سی دی امکان روشن کردن تمام بخش‌های نمایشگر را به‌صورت مساوی ندارند؛ با این حال این مسئله در نمایشگرهای کوچکی که در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی کامپیوترهای قابل حمل وجود دارد اهمیت کمتری دارد؛ چرا که خروجی تصاویر باکیفیت بهتر و نرخ دینامیکی بالا (HDR) در نمایشگرهای اولد از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. با این حال کافی است بدانید که روشنایی نمایشگر آیفون X معادل با 625 نیت است.

کنتراست نمایشگرهای اولد از ال سی دی بهتر است


  کنتراست یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده نمایشگرهای اولد نسبت به ال سی دی به حساب میاید. نرخ کنتراست نمایشگرهای اولد بسیار بیشتر از نمایشگرهای ال سی دی است. این مسئله باعث می‌شود تا کیفیت تصویر بیشتر شده و نورها واقعی‌تر از حالت عادی به نمایش در آیند. کنتراست بالا در کنار قدرت بهتر در نمایش رنگ سیاه باعث می‌شود تا دستگاه‌های مبتنی بر نمایشگرهای اولد تصاویر را واقعی‌تر از قبل نشان دهند.

زاویه تصویر نمایشگر اولد


  یکی دیگر از برگ‌های برنده نمایشگرهای اولد به زاویه دید بسیار بهتر آن مربوط می‌شود. نمایشگر اولد می‌تواند تصاویر را از هر زاویه‌ای به‌صورت بهتر و باکیفیت‌تر نمایشگر دهد. بنابراین آیفون X با نمایشگر خود می‌تواند از هر زاویه‌ای تصاویر را باکیفیت بسیار عالی به تصویر بکشاند.

مصرف انرژی نمایشگر اولد


 نمایشگرهای اولد به کار رفته در تلفن‌های هوشمند انرژی بیشتری را نسبت به نمایشگرهای ال سی دی مصرف می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا مصرف باتری آیفون X به مراتب نسبت به آیفون‌های قدیمی‌تر بیشتر باشد. با این حال کیفیت بهتر گوشی‌های جدید اپل باعث شده تا استفاده از نمایشگر اولد ارزش مصرف انرژی بیشتر را داشته باشد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373