لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل واچ سلولار چیست و در دستگاه‌های مختلف چه کاربردی دارد؟

اپل واچ سلولار چیست و در دستگاه‌های مختلف چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که کاربران در زمان خرید یا استفاده از دستگاه‌های هوشمند امروزی با آن مواجه هستند، به قابلیت پشتیبانی از سلولار باز می‌گردد.

بسیاری از محصولات و دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت‌های مختلف و از جمله آن‌ها شرکت اپل در نسخه‌های عادی و سلولار توسعه و آماده عرضه شده‌اند که از لحاظ کاربری و قیمت تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

سلولار به چه معنا است؟

به طور کل، کلمه سلولار به هر دستگاهی اطلاق می‌شود که امکان دسترسی به شبکه همراه موبایل را داشته باشد. دستگاه‌های سلولار می‌توانند از طریق شبکه همراه (در کشور ایران شبکه‌های همراه به معنا اتصال به شبکه همراه ایرانسل، همراه اول، رایتل، تالیا، شاتل موبایل و اپراتورهای مشابه می‌شوند) تماس‌های صوتی و تصویری را دریافت کنند و به اینترنت LTE، 3G و نسل‌های قبلی متصل شوند و در آینده هم به اینترنت 5G متصل شوند. بر این اساس تمام تلفن‌های همراه و از جمله آن‌ها تمام تلفن‌های هوشمند، تبلت‌های سیم کارت خور و حتی مودم‌های مختلف باقابلیت اتصال به شبکه موبایل TD-LTE و LTE جزو دستگاه‌های سلولار به حساب میایند. با توجه به این تعریف می‌توان گفت که برای مثال مک بوک‌ها و بسیاری از لپ تاپ‌های دیگر برندها مجهز به قابلیت سلولار نیستند.

دستگاه‌های غیر سلولار کدام است؟

هر دستگاهی که امکان اتصال به شبکه همراه را نداشته باشد غیر سلولار نامیده می‌شود. این دستگاه‌ها باید از طریق وای فای یا مودم‌های دیگر امکان دسترسی به شبکه همراه را پیدا کنند. برای مثال آیپدهای نسخه وای فای، اپل واچ‌های نسخه جی پی اس از جمله این محصولات هستند.

انواع سلولار کدام هستند؟

دستگاه‌های مبتنی بر قابلیت سلولار امروزه در دو نوع آماده عرضه شده‌اند؛ نوع اول و سنتی دستگاه‌ها به صورت عادی با قرار گرفتن سیم کارت امکان اتصال به شبکه موبایل را دارند و نوع دوم از تکنولوژی پیشرفته eSim استفاده می‌کنند.

اتصال به شبکه سلولار از طریق سیم کارت

اکثر دستگاه‌های امروزی مثل آیپدهای نسخه سلولار، تلفن‌های همراه و هوشمند و از جمله آن‌ها تمام نسخه‌های آیفون که دارای خشاب اتصال سیم کارت هستند، می‌توانند به شبکه همراه متصل شوند و امکان تماس یا اتصال به شبکه اینترنت یا هر دو را داشته باشند.

اتصال به شبکه سلولار از طریق تکنولوژی eSim

دستگاه‌هایی که از فناوری eSIM استفاده می‌کنند، برای اتصال به شبکه همراه نیازی به سیم کارت ندارند و به همین دلیل خشاب سیم کارت در آن‌ها جا سازی نشده است. این فناوری در حال حاضر تنها در برخی از کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی آماده عرضه شده است و امکان دسترسی به آن در ایران وجود ندارد. اتصال سلولار باعث می‌شود تا دستگاهی مثل اپل واچ بتواند بدون نیاز به همراه داشتن آیفون به صورت مستقیم به اپراتور تلفن همراه متصل شود و کاربر بتواند حتی بدون نیاز به دسترسی به آیفون خود تماس‌های صوتی را با ساعت هوشمند در وسط خیابان و هر جای دیگری برقرار کنند. روند کاری اتصال به شبکه سلولار در کشورهای پشتیبانی شده شامل ارائه یک کد است که معمولاً از طریق QR Code در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که به صورت نرم افزاری در دستگاه تنظیم می‌شوند.

چرا اپل واچ‌های سلولار در ایران کار نمی‌کنند؟

مهم‌ترین دستگاه‌های سلولار مبتنی بر eSIM که توسط اپل تولید شده‌اند، شامل اپل واچ‌های نسخه سلولار و آیفون‌های 2018 (و احتمالاً آیفون 2019) می‌شوند. هیچ یک از اپل واچ‌های نسخه سلولار در ایران امکان دسترسی مستقیم به اینترنت از طریق شبکه همراه و eSIM را ندارند و برای اتصال آن‌ها به اینترنت باید از آیفون‌ها به عنوان واسطه دسترسی به اینترنت را پیدا کنند. البته اپل واچ‌ها امکان اتصال به مودم‌های مختلف از طریق وای فای را نیز خواهند داشت.

کدام قابلیت آیفون‌های سلولار در ایران کار نمی‌کنند؟

اپل در سال 2018 از آیفون XS و XS Max باقابلیت اتصال دو سیم کارت رونمایی کرد؛ اما از آنجایی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی eSIM پشتیبانی می‌شد، سیم کارت دوم را به صورت eSIM ارائه داد و فقط یک خشاب فیزیکی برای اتصال سیم کارت در آن‌ها تعبیه کرد. بر این اساس آیفون‌های 2018 با پارت کشورهای غربی (مثل پارت LL/A آمریکا) از سیم کارت دوم خود به صورت eSIM پشتیبانی می‌کنند که کاربران ایرانی به آن دسترسی نخواهند داشت.

از طرف دیگر اپل در برخی از کشورهایی که eSim پشتیبانی نمی‌شد نظیر چین و سنگاپور (CN/A و ZA/A) پشتیبانی از eSim را حذف کرد و امکان قرار دادن دو سیم کارت فیزیکی را به کاربران ارائه داد که در ایران نیز قابل استفاده هستند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420